قیمت بلیت قطار از سال 94  افزایش نیافت/ کمتر از 300 هزار بلیت برای فروش باقی مانده است

مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه آهن گفت: قیمت بلیت از سال 94 تاکنون هیچ تغییری نداشت و با افزایشی همراه نشده است.

علی کاظمی منش، مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه آهن در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره برخی از شایعات مطرح شده مینی بر افزایش 10 درصدی نرخ بلیت قطار گفت: صحبت هایی که اخیرا درخصوص افزایش نرخ بلیت قطار مطرح شده صحت ندارد و باید گفت که قیمت بلیت از سال 94 تاکنون هیچ تغییری نداشته است.

او در ادامه بیان کرد: مسافرانی که متصور بر افزایش قیمت بلیت قطار هستند ممکن است بلیت را در دوران غیر از ایام نوروز با تخفیف خریداری کرده باشند اما در دوران نوروز به دلیل افزایش تقاضا این تخفیفات برداشته شده و افراد باید بلیت را با قیمت واقعی و بدون تخفیف خریداری کنند.

کاظمی منش اظهار داشت: در ایام خارج از نوروز، شرکت ها بلیت را با 40 درصد تخفیف در اختیار مسافران قرار می دهند؛ بنابراین اکنون مسافران به دلیل مقایسه قیمت، تصور می کنند که نرخ بلیت افزایش پیدا کرده این در حالیست که نرخ بلیت قطار نزدیک به 3 سال است که تغییری نداشته است.

مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه آهن درباره نرخ بلیت قطار برای مسافرانی که در ایستگاه های وسط راه سوار قطار می شوند، گفت: برای مسافرانی که در بین راه سوار بر قطار شوند درصورتی که دارای سهیمه بین راهی باشیم باید تنها هزینه متناسب با همان مقدار مسیری که سوار قطار شده اند تا مقصد را پرداخت کنند؛ اما برخی از ایستگاه ها به دلیل اینکه دارای سهیمه نیستند، بنابراین مسافر باید هزینه بلیت را متناسب با کل مسیر پرداخت کند.

او با اشاره به استقبال مسافران از خرید بلیت قطار افزود: از یک میلیون و 873 هزار بلیت قطار که برای نوروز درنظر گرفته شده بیش از یک میلیون آن به فروش رفته است و در حال حاضر کمتر از 300 هزار بلیت برای مسیرهای طولانی و گردشکری باقی مانده است.

401

کد خبر: 916704

وب گردی

وب گردی