ساماندهی پسماندها از اولویت کاری استانداری مازندران در سال 97 است

استاندار مازندران با بیان این که در سال 97 کارها باید با شتاب انجام شود گفت: اولین بحث در کار استانداری موضوع ساماندهی پسماندها است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، انتخاب محمد اسلامی به عنوان بیست دومین استاندار مازندران یکی از اتفاقات مهم سیاسی استان مازندران در سال 96 بود که وی در زمان بیان اولویت های کاری خود در این استان اعلام کرد که توجه به برنامه های توسعه ای استان از جمله توجه به محیط زیست و حل معضل لاینحل زباله از اولویت های کاری وی است.

این موضوع که تمام استانداران مهم ترین اولویت شان برنامه شان موضوع زیست محیطی است به آن دلیل است که از یک میلیون و 691 هزار هکتار مساحت مازندران ، 70 درصد را عرصه های طبیعی تشکیل داده و طبق قوانین و مقررات، مراقبت از محیط زیست باید در انجام هر گونه از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی در اولویت باشد.

هر چند همچنان معضل زباله به عنوان مهم ترین مقوله زیست محیطی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان مازندران وجود دارد ، اما با آغاز به کار محمد اسلامی به عنوان استاندار جدید ،تفکیک زباله از مبدا به صورت جدی کلید خورده است.

مازندران روزانه شاهد تولید بیش از 2 هزار و 800 تن زباله است که به دلیل کمبود زمین در شهرهای مختلف استان با مشکلات زیاد و هزینه های میلیاردی به نقاط دور کوهستانی و جنگلی حمل و دفن می شود.

هر چند در سال های اخیر با استفاده از ماشین آلات پیشرفته جمع آوری و حمل زباله مازندران بهداشتی شده است ، اما همچنان دفن و دفع زباله در استان علاوه بر اینکه بخش اعظمی از درآمد شهرداری ها را به خود اختصاص می دهد ، با تبعات اجتماعی و بهداشتی همراه است.

محمد اسلامی با بیان این که در سال 97 کارها باید با شتاب انجام شود در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: اولین بحث در کار استانداری موضوع ساماندهی پسماندها است.

وی ادامه داد: پروژه هایی که در رابطه با ساماندهی پسماندها از گذشته آغاز شده باید توسط فرمانداران و شهرداری هایی که مرتبط هستند مورد پیگیری های پیوسته ای قرار گیرد تا انشالله بتوانیم برای اولین بار استفاده از این پسماندها را برای تبدیل به کمپوست یا حرارتی که از آن برق تولید شود دنبال کرده تا برای استفاده در بخش های دیگر بتوان از آن استفاده کرد.

استاندار مازندران در توضیح محور دوم فعالیت هایش اظهار داشت: وضع موجود صنایع به صورت بازدید میدانی شناسایی شده و مورد بررسی خواهد گرفت تا برای رفع موانع تولید این صنایع اقدام شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر تسهیل در برقرار کردن ظرفیت های تولیدی است تا اگر در سال گذشته با مشکلی مواجه بودند آنها را رفع کنیم.

اسلامی در رابطه با محور چهارم فعالیتش در سال 97 گفت: همچنین در حوزه گردشگری به منظور ایجاد رفاه بهتر برای گردشگران برنامه هایی در نظر داریم.

استاندار مازندران در رابطه با سالی که گذشت، گفت: سال 96 اگرچه در کشور حوادثی رخ داد که موجب تاثر بود مانند کشتی سانچی یا سانحه هواپیما و یا حوادث جاده ای که حوادث تلخی بودند که همه مردم ایران را متاثر کرد اما با توجه به این که پایان سال با ولادت حضرت فاطمه (س) تقارن داشت انشالله سال 97 سال پرشور و نشاطی و پر رونقی در زندگی مردم باشد.

اسلامی در پیامی به مردم مازندران گفت: سعادتمندی مردم مازندران را در سال جدید آرزومندم و همچنین امیدوارم با هماهنگی و یکپارچگی و همکاری همه جانبه شان بتوانیم در جهت بهبود کیفی کسب و کار و در بهبود زندگی مردم مازندران گام های موثری برداریم.

901/900

کد خبر: 916721

وب گردی

وب گردی