حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب میلاد باقرالعلوم (ع)

همزمان با سالروز میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام محمد باقر (ع)، حرم مطهر رضوی یکشنبه شب غرق نور و سرور شد.

به گزارش ایسکانیوز به همین مناسبت همزمان با غروب آفتاب و پخش اذان مغرب و عشا نقاره های حرم مطهر رضوی شروع به نواختن کردند و میلاد باقرالعلوم (ع) را بشارت دادند.
به مناسبت میلاد این امام معصوم، تمام صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) آذین بندی شده و تلالو نور چراغ ها بر زمین آستان ملائک پاسبان رضوی، زیبایی صحن های حرم مطهر رضوی را دوچندان کرده است.
زائران و مجاوران نیز از گوشه و کنار شهر به پابوس حضرت امام رضا (ع) آمدند تا این میلاد خجسته را به ساحت ولی نعمت خود تبریک بگویند.
برنامه محوری جشن شب میلاد امام محمد باقر (ع) نیز در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، مدیحه سرایان و مولودی خوانان هم به شعرخوانی پرداخته و نوای شادمانی سردادند.
یکی از استادان حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم به تبیین ویژگی های بارز حضرت امام محمد باقر (ع) پرداخت و بر پیروی مومنین از کردار شایسته و منش و روش آن حضرت تاکید کرد.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان گفت: محبوبیت یکی از ویژگی ها و آثار مهم دینداری است و دینداری خودخواهی انسان را از بین می برد و محبت افراد را نسبت به دیگران دوچندان می کند.
وی با بیان اینکه جامعه برای فرد دیندار اهمیت دارد، افزود: فردی که با محبت نیست، دیندار نیز نیست.

900

کد خبر: 916723

وب گردی

وب گردی