واعظی: روابط اقتصادی تهران- مسقط متناسب با روابط سیاسی گسترش یابد

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط ایران و عمان وجود ندارد، گفت: روابط اقتصادی تهران- مسقط باید متناسب با روابط سیاسی دو کشور گسترش یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی امروز- یکشنبه- در دیدار «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان، با بیان این مطلب افزود: ضروری است دستگاه های مرتبط در راستای توافقات فیمابین در مسیر گسترش روابط اقتصادی فعال‌تر شوند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به سوابق مثبت و روابط حسنه و دیرینه تهران- مسقط ادامه داد: باید با افزایش مراودات بین مقامات مختلف دو کشور، روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را بیش از پیش گسترش و ارتقا داد.
واعظی با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به جنگ یمن، نگاهی انسانی است، اظهار داشت: درگیری و ناامنی های جاری در منطقه، سرمایه های انسانی و مادی مسلمانان را از بین می برد، در حالی که این سرمایه ها باید صرف رشد و رفاه مردم و ملت های منطقه شود.

** لزوم ارتقای سطح روابط اقتصادی تهران- مسقط، متناسب با روابط سطح بالای سیاسی
«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار به تمایل کشور عمان برای گسترش روابط مسقط- تهران در عرصه های مختلف اشاره کرد.
وزیر امور خارجه عمان همچنین بر لزوم ارتقای سطح روابط اقتصادی تهران- مسقط، متناسب با روابط سطح بالای سیاسی دو طرف تاکید کرد.

۳۰۱

کد خبر: 916771

وب گردی

وب گردی