بیش از 60 کاروان از دانشگاهیان در ایام نوروز به عتبات عالیات اعزام خواهند شد

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در هجدهمین دوره اعزام دانشجویان و دانشگاهیان به عتبات بیش از 95 هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 17 هزار نفر تا اواسط اردیبهشت به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌محمد‌رضا فقیهی گفت: با توجه به مشغله‌های اساتید دانشگاه‌ها، کاروان‌های نوروزی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بیشتر از میان اساتید انتخاب شده‌اند و در مجموع بیش از 60 کاروان از دانشگاهیان در ایام نوروز به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی از برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی برای زائران عتبات یک هفته قبل از اعزام به سفر خبر داد و افزود: علاوه بر همایش استانی، جلسه آموزشی با حضور اعضای کاروان‌های اعزامی حدود یک هفته قبل از سفر در استان‌ها برگزار می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: زائرین دانشگاهی سه‌شب در نجف اشرف، سه‌شب در کربلای معلی و یک‌شب در کاظمین اقامت خواهند داشت و به منظور بهره‌برداری بیشتر زائرین از سامرا و کاظمین، درصدد هستیم تعداد روزهای سفر در کاظمین را افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی یادآور شد: با همکاری سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا مطلوب‌ترین هتل‌های موجود در عراق برای زائرین دانشگاهی تدارک دیده شده است. همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری بعثه مقام معظم رهبری در عراق، برنامه‌های فرهنگی و زیارتی ویژه‌ای برای کاروان‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.

201

کد خبر: 916784

وب گردی

وب گردی