90درصد اعتبارات طرح های مصوب نخستین سفر روحانی به کرمانشاه اختصاص یافت

سازمان برنامه و بودجه از تخصیص 90 درصدی اعتبارات مصوب نخستین سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه خبر داد و اعلام کرد: از 47 پروژه مصوب در این سفر 10 پروژه به اتمام رسیده و 13 پروژه هم بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سازمان برنامه و بودجه در آستانه سفر دوم ریاست جمهوری به استان کرمانشاه چگونگی پیشرفت و انجام مصوبات سفر نخست دکتر روحانی که در شهریورماه سال 95 انجام شده را منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، اجرای 47 طرح و پروژه در سفر نخست رییس‌جمهوری به این استان به تصویب رسید که اعتبار آن بالغ بر یک هزار و 10 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که تا 27 اسفندماه جاری مبلغ 921 میلیارد تومان معادل 91 درصد اعتبار مصوب به این طرح‌ها و پروژه‌ها اختصاص یافته است.
همچنین برای انجام کامل مصوبات سفر دور اول رییس جمهوری نیاز به 354 میلیارد تومان دیگر است که سازمان برنامه و بودجه پرداخت آن را در سال آینده تقبل کرده است.
طبق این گزارش 10 طرح و پروژه از 47 پروژه به اتمام و بهره‌برداری رسیده است و 13 پروژه دیگر بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
بر پایه این گزارش پروژه راه آهن کرمانشاه در سفر رییس جمهوری به بهره‌برداری می رسد. نخستین مسافران این قطار خانواده معظم شهدا و جمع دیگری از هموطنان زلزله‌زده هستند.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر ماه گذشته به این استان و در بازدید از مناطق زلزله‌زده از تعدادی از این عزیزان برای سفر دعوت کرد در نخستین قطاری که از کرمانشاه به استان خراسان خواهد رفت آنان نیز در کنار سایر زائران حضور می یابند.
از دیگر طرح‌های مهی که در طول یک سال و نیم سال به اتمام رسیده می‌توان به طرح کمربندی غربی کرمانشاه - به عنوان بخشی از کریدر غرب کشور- اشاره کرد که استان‌های جنوب غرب کشور را به شمال غرب متصل می‌کند.
به گزارش ایرنا،قطعه ریلی ملایر به کرمانشاه صبح فردا - سه شنبه - 29 اسفند با حضور رییس جمهوری به بهره ‌برداری می‌رسد.

کد خبر: 916829

وب گردی

وب گردی