کامبیز دیرباز: دانشگاه آزاد اسلامی بستر تحصیل برای جوانان را فراهم کرده است

بازیگر سریال «میکائیل»، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح سواد و هنر کشور نقش مهمی داشت و من افراد موفقی در جامعه را می شناسم که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

کامبیز دیرباز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره آخرین فعالیت خود، اظهار کرد: در حال حاضر مشغول بازی در سریالی به کارگردانی وحید امیرخانی هستم.

وی ادامه داد: نام این سریال در حال حاضر «گردان تک نفره» است اما احتمال می رود که این نام در آینده تغییر کند.

بازیگر سریال «میکائیل» همچنین درباره تأثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ در کشور، گفت: دانشگاه آزاد در کنار دانشگاه سراسری بستری را فراهم می کند که افراد به تحصیل بپردازند و کمک می کند و قطعا نمی توان تأثیر این دانشگاه در ارتقای سواد و فرهنگ را انکار کرد.

دیرباز در ادامه به تحصیل خود در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: من هم در دانشگاه آزاد اسلامی درس خوانده ام. در آن سال ها ابتدا در شهر اراک دانشگاه قبول شدم اما ترجیح دادم به تهران بیایم و به قلب تپنده هنر یعنی تئاترشهر نزدیک شوم اما این صحبت نشان از کمبود در دانشکده های هنر دانشگاه آزاد در شهرستان نیست.

وی افزود: از وضعیت دانشگاه های هنری در شهرستان ها مطلع نیستم اما چند تن از دوستانم که در واحدهای شهرستان دانشگاه آزاد اسلامی درس خوانده اند، در حال حاضر بسیار موفق هستند.

بازیگر سریال «میکائیل» همچنین به تنها نقطه ضعف این دانشگاه یعنی پرداختن شهریه اشاره کرد و گفت: تنها نقطه ضعف این دانشگاه این است که افرادی که می خواهند وارد این دانشگاه شوند باید شهریه پرداخت کنند و اگر فردی شرایط مناسب اقتصادی نداشته باشد، با مشکل مواجه می شود.

دیرباز خاطر نشان کرد: البته گرفتن شهریه در ذات دانشگاه آزاد است چرا به هر حال دانشگاهی خصوصی است و هزینه هایش را باید از دانشجویان بدست آورد.

به گزارش ایسکانیوز، کامبیز دیرباز متولد ۱۲ شهریور ۱۳۵۴ در تنکابن است. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است. دیرباز فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرد. فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم «دختران انتظار» آغاز شد. او همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم «دوئل» احمدرضا درویش بدست آورد.

503

کد خبر: 916838

وب گردی

وب گردی