فرانسه: مدافعان خروج از برجام، طرح جایگزین ارائه کنند

سفیر فرانسه در آمریکا روز سه‌شنبه از کسانی که از خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت می‌کنند خواست طرح جایگزین خود را ارائه کنند.

به گزارش ایسکانیوز، ژرارد آرو، سفیر فرانسه در آمریکا روز سه‌شنبه از کسانی که از خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت می‌کنند خواست طرح جایگزین خود را ارائه کنند.

او نوشت: «هر کسی که از خاتمه توافق ایران حمایت می‌کند باید پلان B خودش را ارائه کند. اگر ایران با غنی‌سازی ارانیوم واکنش نشان دهد، باید چه کرد؟»

«برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در تیرماه سال 1394 بین ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (امریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) مورد توافق قرار گرفت.

دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای 1+5 از زمان اجرایی شدن «برجام» با به کارگیری سیاست‌های مخرب تلاش کرده از متبلور شدن مزایای این توافق برای ایران جلوگیری کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید شدت گرفته است. او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، تهدید کرده کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داده است.

فرانسه، انگلیس و آلمان در حین مخالفت با تهدیدهای ترامپ برای لغو «برجام»، با درخواست‌های وی برای تشدید فشارها علیه تهران در حوزه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای همراه شده‌اند.

منبع: فارس

۳۰۴

کد خبر: 917013

وب گردی

وب گردی