چرا از کالای داخلی حمایت کنیم؟

اگر این اطمینان حاصل گردد که مردم کشورمان خرید کالای ایرانی را به کالای خارجی ترجیح دهند، سرمایه‌گذاری در تولید به سرعت شکل می‌گیرد، تولید رونق گرفته و اشتغال گسترده ایجاد می‌شود، کمیّت تولید به شدت افزایش می‌یابد و همین امر موجب کاهش قیمت تمام شده و در نتیجه ارزانی ارقام تولیدی را به دنبال دارد و ارزش پول ملی به سرعت بهبود می‌یابد.

مجموع جمعیت بومی کشورهای عراق، عربستان، کویت، قطر، بحرین، امارات و عمان حدود 61 میلیون نفر و جمعیت کشور یمن حدود 26 میلیون نفر هست.
به عبارت دیگر جمعیت بومی کل این کشورها مجموعا کمی بیشتر از جمعیت ایران است.
اگر بر فرض این کشورها متعهد به مصرف کالاهای ایرانی شوند، یک موفقیت بزرگ برای اقتصاد و اشتغال ایران محسوب خواهد شد و به ناگاه ارزش پول ایران افزایش خواهد یافت و تحریم‌ها نیز تا حدود زیادی فرو خواهند پاشید.
اگر مردم ایران نیز خود با جمعیت 80 میلیون نفری، متعهد به مصرف کالای ایرانی شوند و مصرف کالای ایرانی را بر مصرف کالای خارجی ترجیح دهند، به ناگاه وضعیت اقتصادی کشور دگرگون شده و مشکل بیکاری، اقتصاد بهبود خواهد یافت و ارزش ریال ایران نسبت به ارزهای خارجی به سرعت بهبود خواهد یافت. این امر به اندازه انحصار مصرف کالاهای ایرانی در کشورهای فوق الذکر اهمیت دارد.
اگر این اطمینان حاصل گردد که مردم کشورمان خرید کالای ایرانی را به کالای خارجی ترجیح دهند، سرمایه‌گذاری در تولید به سرعت شکل می‌گیرد، تولید رونق گرفته و اشتغال گسترده ایجاد می‌شود، کمیّت تولید به شدت افزایش می‌یابد و همین امر موجب کاهش قیمت تمام شده و در نتیجه ارزانی ارقام تولیدی را به دنبال دارد و ارزش پول ملی به سرعت بهبود می‌یابد. نیاز به ارز خارجی برای واردات کالای خارجی کاهش یافته این امر نیز در بهبود ارزش ریال نسبت به ارزهای خارجی می‌شود.
با رونق اشتغال و ایجاد درآمد برای افراد، ازدواج راحت‌تر شکل می‌گیرد، و در نتیجه مشکلات اخلاقی در جامعه کاهش یافته و وضعیت امنیت اجتماعی نیز بهبود می‌یابد.

ملاحظات: جمعیت بومی کشورهای فوق الذکر:
عراق 37
عربستان 16 میلیون
کویت 1.4
امارات 1.6
بحرین 0.5
قطر 0.6
عمان 4.5
یمن 26

کد خبر: 917096

وب گردی

وب گردی