تقویت تجهیزات دریایی مرزبانی در سال ۹۷/گشت های مشترک با عراق

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در سال ۹۷ بخشی از توان و اعتبارات را در راستای تقویت تجهیزات دریایی مرزبانی اعم از شناورهای نیمه سنگین، تندرو و... پیش بینی کرده ایم.

به گزارش ایسکانیوز، سردار قاسم رضایی در حاشیه افتتاح اسکله «رجبیون» پاسگاه نهر فیصل هنگ مرزی خرمشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی را همرزمانم در طول یک دهه گذشته در این استان به ویژه در مدیریت اروند رود داشته اند.

وی با اشاره به اینکه که شمال دریای خلیج فارس در حوزه اروندرود است و این حوزه؛ مرز مشترک ایران و عراق است، افزود: از آنجا که رودخانه اروند قابل کشتی رانی است، توافقی با مرزبانی کشور عراق برای گشت های همزمان و مشترک داشته ایم.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به رزمایش مشترک ایران و عراق در اروند رود طی سال گذشته، تاکید کرد: امروز اروند یکی از مناطق مرزی امن کشور است.

سردار رضایی تصریح کرد: تقویت مرزبانی جزء راهبردهای نظام و ستاد کل نیروهای مسلح کشور است و ایجاد ابنیه،پاسگاه های مرزی ـ تاسیساتی همچون؛ اسکله های مرزی از اولویت های اساسی مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: امروز و در آغازین روز از سال جدید، اسکله «رجبیون» افتتاح شد و قطعا این مهم، قدرت مانور ما را در حوزه دریایی و دریابانی افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ بخشی از توان و اعتبارات را برای تقویت تجهیزات دریایی مرزبانی اعم از شناورهای نیمه سنگین،تندرو و... پیش بینی کرده ایم، گفت: انشاالله بتوانیم در پایان سال ۹۷، ارتقاء قابل توجه ای در حوزه مرزبانی و دریابانی داشته باشیم.

مهر

706

کد خبر: 917100

وب گردی

وب گردی