دولت از بخش‌های خصوصی فعال در عرصه تولید حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور از همه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و ایرانیان در داخل و خارج خواست تا سرمایه، دانش و تخصص خود را در مسیر پیشرفت کشور به میدان بیاورند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه در نخستین روز از سال 1397 هجری شمسی و پس از بازدید از بخش‌های مختلف شرکت داروسازی تهران شیمی در گفتگویی با خبرنگاران ضمن تبریک مجدد سال 97، گفت: امیدوارم امسال، سال پربرکتی برای همه مردم بوده و شاهد تحول و پیشرفت‌های مثبت در زندگی مردم، رونق در اقتصاد و اشتغال برای جوانان و رشد در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف این مجموعه افزود: آنچه مشاهده کردیم، بسیار جالب توجه بود. اولاً این مجموعه در حال تطبیق خود با استانداردهای روز جهانی است. این بسیار مهم است که داروهای تولید ایران به دیگر کشورها صادر شود و در واقع وقتی یک محصول توان صادرات پیدا می‌کند یعنی در یک مسیر درست رقابتی قرار دارد.

روحانی اظهار داشت: وقتی محصولی بتواند بازارهای صادراتی را فتح کند، یعنی کیفیت آن مطلوب، قیمت آن رقابتی و در یک مسیر صحیح تولیدی قرار دارد. آنجایی که یک کالا نمی‌تواند استانداردهای صادراتی را کسب کند، اشکال وجود دارد که باید این اشکالات رفع شود.

وی تصریح کرد: این مجموعه آزمایشگاه‌های بسیار خوب و مجهزی دارد و تلاش‌های بسیار امیدوارکننده‌ای در بخش‌های تحقیق و توسعه آن در حال انجام است. اینکه یک مرکز تخصصی می‌تواند در سطح منطقه و جهان آن هم در ساخت دارو حرف داشته باشد، برای کشور مایه افتخار است.

روحانی خاطر نشان کرد: دولت از همه بخش‌های خصوصی در زمینه تولید بویژه آنجا که فعالیت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود و فعالیت‌ها بر مبنای دانش و تحقیقات است، به طور جدی حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال جدید باید همه خود را برای یک تحول بزرگ در تولید ملی، پیشرفت اقتصادی و تولید ثروت بیشتر آماده کنیم، گفت: از همین‌رو بود که در پیام نوروزی از همه مردم، کارآفرینان سرمایه‌گذاران و همه ایرانیان داخل و خارج کشور درخواست کردم تا سرمایه، دانش و تخصص خود را در مسیر پیشرفت کشور به میدان بیاورند.

وی اضافه کرد: مخاطب اصلی من نسل جوان است که همه امید ما به آنهاست و این جوانان هستند که باید کشور را متحول کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: باید به خواست، نیاز و بخصوص آینده جوانان توجه کنیم. مدیران ما عموماً در سنینی هستند که نمی‌توانند آینده خیلی دور را در زندگی خود ببینند لذا جوانان و نسل بعدی باید خود را برای مدیریت و برنامه‌ریزی‌ها آماده کنند.

روحانی تصریح کرد: مدیریت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که نسل جوان ما احساس کند در کشوری زندگی می‌کند که آزادی وجود دارد و شرایط رشد و تکامل و آزادی‌های لازم به این منظور و نیز اشتغال آبرومند برای آنها وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید ببینند که قدرت و امکان ارتباط با جهان را دارند و با تحولات جهانی در ارتباط و تماس هستند، ادامه داد: یکی از اقدامات جدی دولت یازدهم و دوازدهم همین بود که توانست حق ارتباط با دنیا را برای مردم و جوانان تثبیت کند تا همه بتوانند به آسانی و با وسایل موجود در دسترس‌شان، مثل موبایل با دیگران در تمام جهان در ارتباط باشند.

روحانی خاطر نشان کرد: برخورداری از حق ارتباط و اطلاع باعث بهره‌مندی از دانش و اطلاعات روز می‌شود و همچنین به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم نظارت بهتری نیز در کشور داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: سال 97 باید سال شفافیت بیشتر و مبارزه بیشتر با فساد باشد. این خواست جوانان ماست که شفافیت بیشتر، اقتصاد بهتر، آزادی بیشتر، فرهنگ باز و رابطه بهتر با جهان داشته باشیم.

روحانی در ادامه با اشاره به بازدید خود از یکی از پایگاه امداد و نجات نوروزی، اظهار داشت: فعالیت این پایگاه‌ها که در آنها مرکز اورژانس و هلال احمر فعال است، بسیار حائز اهمیت است. در این بازدید دیدیم که مراکز اورژانس جاده‌ای به موتورسیکلت‌های آمبولانس تجهیز شده‌اند و هر جا که رسیدن آمبولانس به حادثه و مصدومین آن زمان‌بر باشد، این موتور‌ها می‌توانند سریع‌تر در محل حاضر شده و اقدامات و کمک‌های اولیه و حیاتی را ارایه کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در این بازدید دیدیم که در پایگاه‌های امداد نوروزی از جدیدترین شیوه‌ها و ابزار برای امدادرسانی استفاده می‌شود و پایگاه‌های هلال احمر به بالگردهای امداد مجهز هستند و از آن مهم‌تر نیروهای کارآزموده و خبره برای فعالیت در شرایط مختلف در این پایگاه‌ها مستقر هستند.

وی از همه نیروهای امدادی، پزشکان، ستادی‌های نوروزی، تیم‌های گردشگری، پلیس و دیگر نیروهایی که در ایام نوروز به مردم خدمت می‌کنند تا مردم در این ایام با آسودگی تجدید قوا کرده و به میدان خدمت بازگردند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

منبع: فارس

۳۰۴

کد خبر: 917108

وب گردی

وب گردی