جهت دهی منابع بانکی به تولیدات داخلی/ زمینه برابری برای فعالان اقتصادی کشور فراهم شود

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید زمینه نظارت بر رقابت پذیری کالاهای تولیدی در داخل کشور فراهم شود تا کالاهای تولید داخل، قدرت رقابت پذیری با کالاهای مشابه خود را داشته باشد.

سید جواد حسینی کیا، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به شعار سال 97 و عواملی که منجر به محقق شدن حمایت از کالای ایرانی می شود اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقدامات زیادی باید در دستور کار قرار گیرد در ابتدا می بایست تمهیداتی در راستای جلوگیری از کالای قاچاق در نظر گرفته شود چرا که این امر نقش به سزایی را در حمایت از کالا و تولید ایرانی خواهد داشت.

به گفته او، واردات کالا ضربه مهلکی را به کالاهای تولید شده در داخل کشور وارد خواهد کرد.

حسینی کیا با تاکید بر فراهم کردن زمینه برابری برای فعالان اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر عرصه برابری در کشور وجود ندارد و تنها برخی از افراد قادر به واردات هستند که این امر منجر به ایجاد رانت در کشور خواهد شد بنابراین شفافیت در واردات می تواند بخشی از تحقق این شعار را به سرانجام برساند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از دیگر عوامل تاثیرگذار در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی جهت دهی منابع بانکی به تولیدات داخلی است، باید زمینه نظارت بر رقابت پذیری کالاهای تولیدی در داخل کشور فراهم شود تا کالاهای تولید داخل، قدرت رقابت پذیری با کالاهای مشابه خود را داشته باشد.

او در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوان در این عرصه ها گام بلندی برداریم به طور قطع مردم تمایل بیشتری را برای استفاه از کالاهای ایرانی و جایگزینی آن با کالاهای خارجی پیدا خواهند کرد.

401

کد خبر: 917215

وب گردی

وب گردی