برنامه های شهرداری یزد در سال 97 از زبان آقای شهردار

شهردار یزد در رابطه با برنامه های شهرداری در سال جاری گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری شهر، افزایش سرانه های تفرجگاهی تفریحی با مشارکت بخش خصوصی، افزایش برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و شاد (با رویکرد افزایش سرزندگی در در محلات شهری)، ساماندهی فضاهای باز شهری از برنامه های شهرداری در سال جاری است.

مهدی جمالی‌نژاد با بیان این که با یک نگاه مثبت و رو به جلوی همکاران در شهرداری و شورای اسلامی شهر، آینده خیلی روشنی را برای شهر یزد در نظر داریم، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: خوشبختانه با ثبت جهانی ستاد راهبردی شهر تاریخی یزد 10 کارگروه تشکیل و اولین جلسه این ستاد با حضور استاندار محترم برگزار شد.

وی ادامه داد: ثبت جهانی یزد بسیار پیام نوید بخشی برای شهر بود که قرار شد تا شهردار قائم مقامی این ستاد را در دست داشته باشد. همزمان با این موضوع طرح راهبردی معرفی شهر تاریخی یزد را آغاز کردیم که توسط یک مشاور عالی این طرح در حال آماده شدن است.

شهردار یزد افزود: خوشبختانه اولین برنامه پنج ساله شهرداری با جلسات و نشست های مختلف تخصصی در حال تهیه و تنظیم است که می تواند چراغ راهی در سال های آینده برای این شهر باشد.

در تلاشیم تا هویت شهر یزد را بازگردانیم

جمالی نژاد تصریح کرد: اقدامات زیرساختی و سازمان یافته ای، که همگی نشان دهنده ریل گذاری بسیار ارزشمندی در آینده نزدیک به منظور جهش عمرانی و توسعه در شهر یزد است، در احال انجام است.

وی در رابطه با برنامه های شهرداری در سال 97 گفت: تلاشمان در جهت ارتقای رویکرد کیفی شهر با توجه به هدف است که هویت اصلی شهر بازگردد.

شهردار یزد ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در سال جدید در دستور کار است می توان به کاهش آلاینده های شهر، افزایش کیفیت زیست محیطی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی، الگوی پیاده محوری در هسته تاریخی شهر، ارتقاء فضای سبز شهر (با رویکرد افزایش درختکاری) اشاره کرد تا بتوانیم شهر یزد را تبدیل به یک باغ شهر بسیار زیبا کنیم.

جمالی نژاد همچنین افزود: توسعه زیرساخت های گردشگری شهر، با مشارکت بخش خصوصی سرانه های تفرجگاهی تفریحی شهر را افزایش می دهیم. افزایش برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و شاد (با رویکرد افزایش سرزندگی در در محلات شهری)، ساماندهی فضاهای باز شهری از دیگر برنامه های ما در سال جاری است.

در آینده با یزد جدیدی آشنا خواهیم شد

وی ادامه داد: امیدواریم شهر یزد در آینده ای نزدیک به عنوان شهر گردشگر در قالب ماموریت ها به مطالبات شهروندان و گردشگران به خوبی پاسخ دهد.

شهردار یزد در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای در جهت ترویج فرهنگ بومی در شهر دارید، گفت: تمام تلاشمان آن تا در شهر یزد از دانش بومی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا در تمام حوزه ها فقط وارد کننده یا مصرف کننده نباشیم و از امکانات بومی شهر استفاده کنیم که در این راستا خوشبختانه دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی به کمک ما آمده و فکر میکنم در آینده با یک یزد جدید آشنا خواهیم شد.

جمالی نژاد در رابطه با خاطرات تلخ و شیرین سال 96 گفت: در سال گذشته متاسفانه جان باختن جمعی از شهروندانمان در سوانح مختلفی از جمله سانحه سانچی و سقوط هواپیما از خاطرات بسیار تلخی بود که باعث ناراحتی و غم همه ما در یزد شد.

اقدامات بزرگ اغلب با یک آغاز کوچک شروع شده اند

وی در رابطه با خاطره شیرینی در سال گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه یک اعتماد سازی بسیار خوبی در حال انجام است مردم آرام آرام با شهرداری در حال آشتی هستند و خودشان را به نوعی در اقدامات شهری سهیم می دانند.

شهردار یزد افزود: حضور پررنگ مردم و نقطه نظرات و ایده هایشان به شهرداری منتقل می شود که به نظر من این ایده های جدید و خلاقانه در هر حوزه ای می تواند اثربخش و تاثیرگذار باشد.

وی با بیان این که اقدامات بزرگ اغلب با یک آغاز کوچک شروع شده اند، افزود: تمام کسب و کارهای موفق از یک کسب و کار کوچک شروع شده است که یقینا همشهریان خوب یزد در عرصه های مختلف همیشه رکوردشکن بودند.

جمالی نژاد ادامه داد: من همیشه عنوان کرده ام که هر ایده خوب مانند یک چاه نفت است و برای شهر می تواند درآمدزا و همچنین تولید ثروت داشته باشد

شهردار یزد در پیام به مردم این شهر همچنین گفت: انشالله شرایط را به نحوی در شهر یزد ایجاد می کنیم تا عناوین بسیار زیادی که این شهر از آن خود کرده است از جمله دارالعلم و دارالعباده حفظ شود.

به گزارش ایسکانیوز، یزد مرکز استان و شهرستان یزد در مرکز ایران است. این شهر بین رشته‌های شیرکوه و خرانق و در دشتی گسترده به نام دشت یزد ـ اردکان قرار گرفته است.

این شهر به دلیل نام‌گذاری آن توسط خواجه نظام الملک طوسی در قرن پنجم هجری به دارالعباده معروف شده است که هم اکنون هم این شهر را با نام دارالعباده در میان مردم ایران می شناسند.

مهدی جمالی نژاد در 4 شهریور سالب گذشته در جلسه علنی شورای شهر یزد با 11 رای به عنوان گزینه شهرداری یزد معرفی شد که آیین معارفه وی به عنوان شهردار یزد با حضور معاون استاندار و امام جمعه موقت یزد، اعضای شورای شهر در دوره چهارم و پنجم و جمعی از مسئولان استانی در باغ جهانی دولت آباد یزد روز سه شنبه 28 شهریور ماه 96 برگزار و به طور رسمی به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

901/900

کد خبر: 917253

وب گردی

وب گردی