مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۶ تا یکم فرودین ماه سال جاری، ۱۵۳ هزار و ۹۸۲ مسافر نوروزی در قم اسکان یافتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز اقامتی قم اظهار داشت: این تعداد مسافران نوروزی در واحدهای تاسیسات گردشگری، مدارس، کمپ‌ها، مهمانسراهای نهادها و سایر مراکز اقامتی استان قم اسکان یافتند.

وی افزود: از این تعداد ۴۷ هزار و ۹۸۹ مسافر نوروزی از خدمات اسکان واحدهای اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر استفاده کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی قم ظرفیت ۱۲ هزار تخت دارند گفت: ۲۸۷ واحد اقامتی شامل ۳۵ واحد هتل، ۲۸ واحد هتل آپارتمان، ۵۸ واحد مهمانپذیر، ۱۶۶ واحد خانه مسافر و ۱۰۰ مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان فعال است.

وی ادامه داد: مدارس اداره کل آموزش و پرورش قم برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است در همین راستا از ۲۵ اسفندماه سال۹۶ تا یکم فرودین ماه سال جاری، ۴۰هزار و ۲۶۳ نفر در کلاس‌های مدارس اسکان یافتند.

رضایی خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی در این استان از خدمات سایر مراکز اقامتی از جمله مهمان سراهای نهادها، زائرسرای اداره کل اوقاف و امور خیریه، خوابگاه‌های دانشجوی، مجتمع فرهنگی یاوران مهدی، منتظران موعود و نیمه شعبان، کمپ‌ها و چادرها نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی به فعالیت ۲۰ پایگاه اطلاع رسانی و اسکان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این پایگاه ها در مبادی ورودی سطح شهر و نقاط پرتردد مسافران نوروزی فعال شده اند تا بسته های فرهنگی، نقشه استان و اماکن گردشگری، تاریخی و زیارتی را معرفی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: دستگاه‌های مربوطه برنامه ریزی های لازم را برای خدمات رسانی مناسب جهت پذیرایی از زائران انجام داده اند تا رضایت مسافران نوروزی در استان قم جلب شود.

وی با بیان این که روزانه نظارت از مراکز اقامتی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی قم صورت می گیرد گفت: مسافران نوروزی می‌توانند انتقاد و پیشنهادهای خویش نسبت به تاسیسات گردشگری را با نصب سامانه نظارتی www.app.ichto.ir در گوشی های اندروید و IOS اعلام کنند.

رضایی خاطر نشان کرد: کارشناسان گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی به شکایات‌ها رسیدگی می‌کنند تا خللی در خدمات رسانی صورت نگیرد.

کد خبر: 917255

وب گردی

وب گردی