۲۸ مکان تاریخی حصار ناصری در ۵ مسیر گردشگری تهران قدیم

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: ۲۸مکان دیدنی ، زیبا و جذاب در بخش تاریخی تهران قدیم در محدوده حصار ناصری آماده بازدید گردشگران و مسافران نوروزی است.

به گزارش ایسکانیوز، نصراله آبادیان با اشاره به این که ۴ کیلومتر از حصار ناصری در محدوده این منطقه قرار گرفته است، افزود: بسیاری از جاذبه‌های دیدنی پایتخت که با معماری بی نظیر در بافت تاریخی شهر تهران قرار دارند؛ برای نوروز آماده بازدید علاقمندان است.

وی با بیان این که نقشه جدید گردشگری منطقه ۱۱ با اضافه شدن ۲ مسیر تهیه شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد مسیرهای گردشگری تعریف شده در این نقشه به ۵ مسیر رسیده است.

وی همچنین در ارتباط با مسیرهای جدیدگفت: محور ویژه ولی عصر(عج) از میدان راه آهن تا چهارراه ولی عصر(عج) و میدان امام خمینی تا میدان حر و خانه تیمورتاش دو مسیر جدید گردشگری محله‌های مرکزی شهر تهران است که در نوروز ۹۷ رونمایی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۱ ضمن پیشنهاد بازدید از مسیرهای پیاده روی و کوچه گردی محله های قدیمی که چارسوق چوبی ، بازارچه نائب آقا و سقا خانه یکصد ساله خیابان فروزش در آن قرار دارند ؛ به معرفی سایر مکان‌های تاریخی پایتخت پرداخت و ادامه داد: میدان تاریخی حسن آباد ، موزه ثبت احوال، خانه محمد درگاهی ، مقبره شیخ هادی، مدرسه فیروز کوهی، تالار وحدت، کوچه قرینه لولاگر، خانه ارامنه، موزه مقدم، موزه قرآن، هنرستان موسیقی، خانه پروفسور عدل ، خانه امیر بهادر ، مجلس سنا ، مسجد منشور ، میدان حر ، اداره پست ، کلیسای شرق آشور ، مسجد توتونچی، بانک تهران، بوستان رازی، میدان راه آهن ، مسجد مشیر السلطنه ، خانه انیس الدوله ، خانه مینایی ، مسجد فخریه ، تأتر شهر و خانه تیمورتاش ۲۸ مکانی هستند که هر یک قصه ای برای شنیدن و جاذبه ای برای دیدن دارند.

وی همچنین در ارتباط با اماکن تاریخی منطقه ۱۱ عنوان کرد: در سال های گذشته تعداد ۲۲ مکان تاریخی وگردشگری برای بازدید علاقه مندان وجود داشت که با رایزنی های انجام شده این تعداد به ۲۸ مکان تاریخی افزایش یافته است.
آبادیان در ارتباط با اماکن تاریخی گردشگری اضافه شده گفت: خانه تیمور تاش که اکنون موزه جنگ است و خانه مینایی از جمله اماکن تاریخی هستند که شهروندان می توانند در نوروز ۹۷ از آن ها بازدید کنند.

آبادیان همچنین از ارائه خدمات گردشگری به مسافرین در سطح منطقه ۱۱ خبر داد و افزود: درایام نوروز ۳ ایستگاه اطلاع رسانی گردشگری در میدان راه آهن ، میدان حسن آباد و بوستان دانشجو آماده ارائه خدمات ، نقشه گردشگری و پکیج های نوروزی و تخفیف های بازدید از مکان گردشگری هستند.

کد خبر: 917267

وب گردی

وب گردی