تداوم تولید با اتکا به فناوری روز در لایه نفتی پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تولید با بهره‌مندی از فناوری‌های روزآمد را از جمله ویژگی‌های فرآیند توسعه و تولید در لایه نفتی پارس جنوبی عنوان کرد.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی نفت ایران، علی کاردر در ادامه سفر خود به عسلویه، همزمان با سالگرد آغاز برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی، در کشتی پالایشگر نفتی FPSO مستقر در این میدان حضور یافت و از این کشتی و تاسیسات پالایشی آن بازدید کرد.

او با یادآوری این که فرایند برداشت، پالایش و صادرات نفت از لایه نفتی پارس جنوبی توسط یک شناور پالایشی و با همراهی فناوری بالا برای نخستین بار در منطقه و در میدان مشترک پارس جنوبی انجام می‌شود، بر اهمیت توسعه صنایع بالادستی در شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد.

کاردر نقش شرکت نفت و گاز پارس را نیز به عنوان یکی از قطب‌های پیشبرد اهداف توسعه‌ای حائز اهمیت خواند و افزود: این شرکت به دلیل سابقه طولانی در زمینه اجرای طرح‌های توسعه‌ای توانسته است در حوزه راهبری طرح‌های EPC موفق عمل کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره اهمیت توسعه میدان‌های مشترک برای کشور و ضرورت توجه به این میدان‌ها ازسوی مقام‌های عالی کشور گفت: تلاش بسیاری در زمینه تامین منابع مالی و شتاب در اجرای طرح‌های بالادستی صنعت نفت انجام شده است که خوشبختانه هم‌اکنون شاهد تکمیل طرح‌های در حال توسعه پارس جنوبی هستیم.

او با حضور در جلسه تشریح وضع عملیات تولید سکوهای دریایی، گزارشی از میزان تولید در سال ۹۶، وضع تعمیرات و نگهداری تاسیسات و چالش‌های پیرامون منابع انسانی کارکنان شاغل در سکوها از سوی رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی دریافت کرد.

کاردر ضمن تبریک آغاز سال نو به کارکنان عملیات تولید سکوهای گازی پارس جنوبی، تامین پایدار و بدون توقف گاز از میدان مشترک را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: کار و تلاش شما کارکنان، جهادگونه و دارای ابعاد معنوی بالا است و قدردانی زبانی در مقابل این کار عظیم ناچیز است.

401

کد خبر: 917272

وب گردی

وب گردی