جنگ هیبریدی آمریکا برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی

رییس اندیشکده یقین گفت: آمریکایی ها تلاش دارند با جنگ هیبریدی و ترکیبی و فعال کردن گسل های موجود در بخش های مختلف کشور، نظام جمهوری اسلامی را دچار فروپاشی کنند.

دکتر حسن عباسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاه گروه ایسکانیوز در خصوص مواجهه آمریکایی ها با ایران گفت: آنچه در اردیبهشت و خرداد ۹۶ در آمریکا رخ داد در واقع میز ایران در سازمان سیا به مرکز ماموریت ایران درسازمان سیا ارتقای موقعیت پیدا کرد و این موضوع توسط آمریکا اعلام رسمی شد که وضعیت گسترده ای برای مواجهه با ایران طراحی کردند.

وی افزود: ما روش آن کسی که رییس ماموریت ایران در سیا شده را می شناسیم، او روش جنگ هیبریدی را دنبال می کند و تلاشش در سازمان سیا این هست که گسل های موجود در بخش های مختلف کشور را برهم بزند.

رییس اندیشکده یقین تصریح کرد: کشور متوسط ۴۰ تا ۵۰ گسل دارد؛ گسل جنسیتی، گسل قومیتی، گسل دینی و مذهبی و..‌.که در طی ۶ ماه گذشته از اول شهریور تاکنون حدود شش تا هفت گسل را فعال کردند.

وی ادامه داد: گسل فرقه ای مذاهب، گسل فرقه ای دراویش، گسل فرقه ای جریان شیعه انگلیسی، گسل جنگ ارزی که قیمت دلار تا پنج هزار تومان بالا رفت و گسل جنسیتی که در مسئله برداشتن ححاب شاهد بودیم و گسل قومیتی که در تجزیه کشورهای منطقه و کردستان با هدف ایران انجام شد، گسل معیشتی که در آشوب های دی ماه۹۶ دیدید که در مجموع شش تا هفت گسل را فعال کردند و در سال ۹۷ هم تعداد بیشتری از این گسل ها را فعال خواهند کرد اما واقعیت این است که هیچ کدام از این گسل ها برای به لرزه درآوردن ساختار سیاسی اجتماعی ایران کافی نیست.

حسن عباسی با اشاره به واقعیت گسل ها در ایران گفت: این گسل ها در نهایت دو تا سه درصد ظرفیت دارند، اگر همه گسل ها با هم فعال شوند ممکن است هم افزایی شان اثری داشته باشد اما این گسل ها هیچکدام ۲ تا ۳ درصد بیشتر اثر ندارد و شدیدترین آن را در ماجرای دی ماه ۹۶ دیدید که در کمتر از هشت روز جمع شد و نه عقبه ایدئولوژیکی داشت و نه رهبر و لیدر؛ لذا اینجور موارد موجب نگرانی نیست.

وی افزود: ما از جنگ هیبریدی یعنی جنگ های ترکیبی که این گسل ها را فعال می کنند و انرژی آزاد شده از این گسل ها را جهت فروپاشی جامعه مدیریت می کنند استقبال می کنیم از این جهت که هر کدام از این گسل ها را که فعال می کنند ظرفیت واقعی آن گسل خودش را نشان می دهد.

رییس اندیشکده یقین تصریح کرد: شاید هیچ کس باور نمی کرد ظرفیت کل جریان شیرازی ها یا شیعه انگلیسی چقدر باشد یا کل طرفیت دراویش در التهاب اجتماعی چقدر باشد یا کل ظرفیت مسئله آشوب های معیشتی و جدایی طلبی چقدر باشد، این موارد وقتی آزاد می شود وزن واقعی و میزان انرژی آزاد شده خودش را نشان می دهد و معلوم می شود که نظام با چه قابلیت پرقدرتی می تواند این گسل ها را ترمیم کند و از این موارد باید استقبال کرد.

وی ادامه داد: فراموش نکنید مکتب سوم امنیتی مکتب تبدیل تهدید به فرصت است که این مکتب آمریکایی است، مکتب امنیتی ایران مکتب چهارم است که از تهدید موقعیت ویژه در می آورد مثل صدف که وقتی سنگی داخل آن می افتد آن را به مروارید تبدیل می کند.

حسن عباسی با اشاره به قابلیت های بالای امنیتی ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با توجه به قابلیت های جدی که در مباحث امنیتی و تبدیل تهدید به فرصت یا موقعیت ویژه دارد؛ امروز شما شاهدید که هر کدام از این موارد که رخ می دهد بیشتر برای جمهوری اسلامی یک فرصت یا موقعیت ویژه ایجاد می کند و از این رو نگران نباشید از اینکه آمریکایی ها تلاس می کنند گسل های اجتماعی در ایران را فعال کنند و به قول خودشان صدمه بزنند چرا که ما از آن استقبال می کنیم.

۲۰۱

کد خبر: 917288

وب گردی

وب گردی