ضرورت توجه بیشتر به عدالت آموزشی/ عدالت در حوزه آموزش مغفول مانده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: زمانی که کنکور برگزار می شود همه ی داوطلبان می توانند در این آزمون شرکت کنند اما نوع درس خواندن، تدریس و امکانات آموزشی این داوطلبان متفاوت است که این شاخص در آزمون لحاظ نمی شود و خود نوعی بی عدالتی است

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص برقراری عدالت آموزشی پس از انقلاب گفت: به مفهوم واقعی، بشر نمی تواند عدالت را پیاده کند اما به طور نسبی باید به دنبال اجرای عدالت باشیم هم چنین ما مسلمانان منتظر حضرت مهدی (عج) هستیم زیرا امام مهدی عدالت گستر است و تنها او می تواند عدالت را در کل جامعه بگستراند.

او افزود: انسان ها طالب عدالت هستند اما همه ی ما به دنبال عدالت نسبی هستیم از طرفی بقا و دوام حکومت ها به عدالت است و بر طبق آیات قرآن حکومت داری با کفر باقی نمی ماند حال در حوزه ی آموزش اگر دقت کنیم ما خودمان تبعیض را وارد عمل می کنیم و زمانی که انواع اقسام دانشگاه ها و مدارس وجود دارد یعنی اجازه می دهیم در آموزش به عدالتی به وقوع بپیوندد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه در سطح آموزش متوسطه و دانشگاه ها بی عدالتی وجود دارد چون برخی واحدهای آموزشی مادیات در اولویت قرار دارد و دبیران و اساتید خوب به مکان هایی می روند که تمکن مالی بهتری دارد و برای اساتید جذابیت های مناسبی یافت می شود هم چنین افرادی که پول بیشتری دارند، می توانند از این امکانات بهره مند شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: زمانی که کنکور برگزار می شود همه ی داوطلبان می توانند در این آزمون شرکت کنند اما نوع درس خواندن، تدریس و امکانات آموزشی این داوطلبان متفاوت است که این شاخص در آزمون لحاظ نمی شود و خود نوعی بی عدالتی است این روند در حین تحصیل دانشگاهی نیز به نحوی دیگر اجرا می شود.

قمی خاطر نشان کرد: ما باید سعی کنیم کیفیت مدارس را بالا ببریم و هماهنگی لازم را برای ایجاد فضای آموزشی مناسب در مدارس و دانشگاه ها به وجود بیاوریم که شاهد بی عدالتی های ممتد نباشیم که ابعاد مسأله ی عدالت آموزشی بسیار زیاد است.

خبرنگار: حمید انصاری

202

کد خبر: 917306

وب گردی

وب گردی