دیپلمات های اخراجی عازم انگلیس شدند

23 دیپلمات انگلیسی که در اقدام متقابل روسیه و بعد از اخراج دیپلمات‌های روس، می‌بایست طی مهلت تعیین شده روسیه را ترک می‌کردند، هم‌اکنون در حال ترک این کشور به سوی بریتانیا هستند.

به گزارش ایسکانیوز، بعد از اخراج 23 دیپلمات روس از لندن، روسیه نیز در اقدامی متقابل 23 دیپلمات انگلیس را اخراج کرد که این دیپلمات‌ها هم‌اکنون در حال ترک سفارتخانه خود در مسکو هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، مسکو تصمیم گرفت 23 دیپلمات انگلیسی را در واکنش به اقدام مشابه انگلیس بعد از آن اخراج کند که «ترزا می» نخست‌زویر انگلیس، روسیه را عامل مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه روس در شهر «سالزبری» انگلیس دانست.

روسیه به شدت این ادعا را رد کرده است و بارها از لندن درخواست کرد تا به عامل اعصاب جنگی که این جاسوس روس با آن مسموم شده است، دسترسی داشته باشد اما انگلیس چنین درخواستی را رد کرده است.

طبق این گزارش، دیپلمات‌های انگلیسی هم‌اکنون سفارت خود در مسکو را ترک کرده‌اند و به سمت فرودگاه حرکت کرده تا از این شهر به سمت انگلیس خارج شوند.

در پی مسموم شدن «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دخترش در شهر «سالزبری» لندن تنش‌ها در روابط روسیه و انگلیس شدت گرفته است.

چند روز پیش نیز، 23 دیپلمات روس که در پی اتهامات اخیر بریتانیا علیه مسکو در خصوص مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه روس اخراج شده بودند، لندن را ترک کردند.

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک گاز اعصاب قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

کد خبر: 917365

وب گردی

وب گردی