تأیید خبر حمله به جنگنده سعودی در یمن

سخنگوی ائتلاف عربستان در یمن ضمن اذعان به هدف قرار گرفته شدن جنگنده سعودی در منطقه صعده، از توانمندی نظامی نیروهای یمنی ابراز تعجب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، روز گذشته منابع خبری از هدف قرار گرفته شدن جنگنده ائتلاف سعودی علیه یمن در منطقه «صعده» خبر دادند.

امروز پنجشنبه «ترکی المالکی» سخنگوی نیروهای ائتلاف عربستان در یمن ضمن تأیید این خبر، تأکید کرد که این جنگده ساعت 48: 3 بعدظهر روز چهارشنبه مورد هدف قرار گرفته شده بود.

المالکی در عین حال مدعی شد که این جنگنده مأموریت خود را در این منطقه عملیاتی تکمیل کرده و به سلامت بازگشته است.

وی ضمن تکرار ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تجهیز نیروهای یمنی به سلاح، مدعی شد که هدف قرار گرفته شدن یک جنگنده ائتلاف با یک موشک دفاع هوایی، در حد توانمندیهای نظامی نیروی هوایی یمن نیست.

به گزارش روزنمه «عکاظ» عربستان، این مسئول ائتلاف سعودی همچنین ادعا کرد که این ائتلاف توانمندیهای نظامی انصار الله یمن را از بین برده است.

المالکی در پایان ادعا کرد که وجود موشکهای دفاع هوایی در دست گروههای یمنی که وی آنها را تروریستی می‌خواند یک تحول خطرناک و تهدید مستقیمی برای پروازهای امدادرسانی و انسانی است.

در خصوص تداوم جنایات جنگنده های ائتلاف عربستان علیه ملت یمن، امروز شبکه خبری المیادین اعلام کرد که در استان صعده جنگنده های سعودی 17 غیر نظامی یمنی از جمله چند زن و کودک را به خاک و خون کشیدند.

کد خبر: 917382

وب گردی

وب گردی