بازار جشنواره جهانی فیلم فجر محل کشف فیلم ها است/ نیاز به ثبات داریم

یک کارگردان و فیلمنامه نویس گفت: بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر محلی برای ارتباط با پخش کنندگان خارجی و کشف استعدادها است.

حسین مهکام کارگردان و فیلمنامه نویس در گفت و گو با ایسکانیوز با انتقاد از اینکه در ایران جشنواره های مهم سینمایی هر سال فراخوان خود را تغییر می دهند ،گفت: در تمامی جشنواره های معتبر و بزرگ سینمایی جهان دبیر جشنواره سال ها ثابت می ماند که این مساله باعث می شود بتوان به یک ثبات رویه رسید.
وی افزود: تغییر دبیر، آیین نامه، تیم اجرایی و... خطاهای فاحش بزرگترین جشنواره های سینمایی ایران است ولی جشنواره جهانی فیلم فجر این شانس را داشته که در چند سال اخیر یک دبیر ثابت داشته و همین امر باعث شده دبیرخانه جشنواره نیز در طول سال فعال باشد.
وی که با فیلم سینمایی «آزادی مشروط» در بخش بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فلیم فجر حضور دارد، فراخوان جشنواره را مطابق با استاندارد بین المللی برشمرد.
نویسنده فیلمنامه «چهارشنبه 19 اردیبهشت» در پایان درباره بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: بازار جشنواره جهانی فیلم فجر یکی از بهترین محل‌ها برای نمایش فیلم‌ها و دیده شدن آنها است و به نظرم حتی از برخی بخش های رقابتی نیز جدی‌تر است چون عمده نگاه‌پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان به بازار و کشف فیلم‌ها است.
502

کد خبر: 917403

وب گردی

وب گردی