واکنش قاسمی به تحریم‌ های اخیر آمریکا علیه چند فرد و شرکت ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا قطعا از ترفند تحریم‌ها برای متوقف کردن یا جلوگیری از رشد علمی مردم ایران طَرفی نخواهد بست.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین تحرکات ضد ایرانی دولت آمریکا در تحریم چند تبعه ایرانی و یک شرکت فعال در حوزه خدمات فناوری و مهندسی واکنش نشان داد و بهانه و اتهام کذب فعالیت در زمینه های سایبری علیه موسسات دانشگاهی این کشور را محکوم کرد.

وی این اقدام امریکا را تحریک آمیز، غیرقانونی و بدون هیچگونه دلیل موجه و نشانه بارز دیگری از خصومت و دشمنی ذاتی هیات حاکمه این کشور با ملت ایران توصیف کرد و تاکید داشت: آمریکا قطعا از این ترفندها برای متوقف کردن یا جلوگیری از رشد علمی مردم ایران طَرفی نخواهد بست.

آمریکا روز گذشته (جمعه) یک موسسه و 10 شخص ایرانی را به ادعای حمله سایبری به دانشگاه‌ها و برخی دیگر نهادهای آمریکایی، در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

بنا به این گزارش، بر پایه ادعاهای امریکا، مؤسسه‌ای موسوم به «مبنا» یک شرکت ایرانی وابسته به سپاه پاسداران دانسته شده که در سرقت شناسه های شخصی و منابع اقتصادی برای افزایش منافع مالی خصوصی فعالیت کرده است.

301

کد خبر: 917407

وب گردی

وب گردی