حمایت از کالای ایرانی وجهه همت مسئولان و مردم قرار گیرد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: برای شکوفایی اقتصاد ایران و رونق کارخانه ها و معیشت مردم، شعار «حمایت از کالای ایرانی» باید وجهه همت مسئولان و آحاد مردم قرار گیرد و بخش خصوصی در این زمینه همت مضاعف و تجدیدنظر جدی داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدکمال الدین سجادی، در خصوص شعار «حمایت از کالای ایرانی» که رهبر معظم انقلاب برای سال 97 برگزیده اند و زمینه راهکارهای تحقق این هدف اظهار داشت: فضای اقتصادی و تجاری ایران می طلبید که چنین شعاری داده شود و با توجه توضیحات کامل مقام معظم رهبری در مشهد، این شعار به طور حتم عملی و قابل اجراست.
او با اشاره به واردات بی رویه انواع کالاهای بی کیفیت، کم کیفیت و مشابه داخلی و حتی برخی محصولات کشاورزی از چین گفت: با حمایت از کالا و تولید ایرانی، نرخ اشتغال و کارآفرینی افزایش می یابد.
سجادی اظهار داشت: به دنبال افراط و تفریط ها در ارتباط با ورود کالاهای خارجی می طلبید که شعار حمایت از کالای ایرانی فضای کسب و کار در کشور را با توجه به ظرفیت های عظیم موجود فراهم کند.
او با اشاره به اهمیت «درونزایی» به معنای «تولید ثروت به‌ واسطه فعالیت‌های درونی کشور نه چشم دوختن به دست بیگانه» در بیانات رهبر انقلاب گفت: از نعمت های خداوندی در کشور که شامل ظرفیت های مادی و معنوی و نیز هوش و دانش جوانان ایرانی است کمتر استفاده شده است.
این فعال سیاسی یادآور شد: وظیفه احزاب، رسانه ها و اهل فکر، تحلیل و تفسیر این است که موضوع حمایت از تولید داخل را با آگاهی بخشی بیشتر و با کار علمی روی آن، بیشتر نهادینه کنند و موضوع برای مردم و مسئولان جا بیفتد که چگونه از کالای ایرانی حمایت کنند.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت های موجود در کشور برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در دستیابی به بهره وری بیشتر گفت: ایران از نعمت های مادی و طبیعی اعم از زیرزمینی، رو زمینی و فصول و اقلیم مختلف برخوردار است که بسیاری از کشورها از آن بی بهره اند و اینها می تواند برای کشور ارزش افزوده بالایی داشته باشد.
او با تاکید بر استفاده درست از نفت خام در کشور و پرهیز از خام فروشی گفت: می توان با بکارگیری روش های جدید و استفاده از نیروی کار جوان، زمین های بلا استفاده را احیا و ظرفیت خوبی برای اشتغال و کارآفرینی فراهم کرد.
سجادی بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت های مادی و معنوی کشور برای تحقق شعار امسال تاکید کرد و گفت: در کشور 10 میلیون تحصیل کرده در سطوح بالا وجود دارد که کمتر کشوری از آن برخوردار است.
او افزود: استفاده از تمامی این ظرفیت ها با یک برنامه ریزی جدی می تواند همه مشکلات موجود در زمینه اشتغال، اقتصاد، تجارت و درآمد مردم را پوشش دهد و مسائل موجود را حل کند.
سجادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که مشکل لاینحل در کشور نداریم؛ نه تنها دولت که مردم، بخش های خصوصی و تعاونی باید دست به دست هم دهند تا از نعمت های موجود استفاده شود و کشور به شکوفایی، پیشرفت و توسعه برسد که اگر پیشرفت و توسعه باشد به طور حتم عدالت نیز همراه آن خواهد بود.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 917442

وب گردی

وب گردی