2012_08_22__08_34_44_news_thumb3

اصولا کیف اول مهر به کتاب و دفتر نو و لوازم التحریر جدید است. اصلا مگر می­شود سال کار و تحصیل نو شود و خبری از دفتر جدید و مدادهای جدیدترش نباشد؟ اصلا مگر می­شود که یک هفته مانده به اول مهر، سرکی به مغازه­­های لوازم التحریر نکشید و سال تحصیلی را نو کرد؟

ما هم یکی دو هفته این طرف و آن­طرف به مغازه­های لوازم التحریری که از آنها کلی خاطره داشتیم سر زدیم و سراغ لوازم­التحریرهای جدید و باحال بازار را گرفتیم. گرچه لوازم­التحریر همیشه همان است که بود و آدم­ها مداد و قلم می­خواهند برای نوشتن و پاک­کن برای پاک کردن.فقط شکل این مداد و خودکار و کاغذ است که هر سال تغییر می­کند. برای اثبات این حرف به خودتان فقط کافی است سری به مغازه­های محبوبتان بزنید.

چسب اکلیلی

این دیگر از عجایب روزگار است. همان چسب مایع خودمان که در کودکی آبکی صدایش می­کردیم، حالا مخلوطی از اکلیل است برای اینکه هر چیزی که نیاز به چسباندن دارد، پر زرق و برق بشود. از این چسب­ها برای درست کردن کاردستی استفاده می­شود و قیمتش تنها هزار تومان است.

 صابون­های کاغذی

آن روزها صابون­های کاغذی اشیا بد بو و بدرنگی بودند که برای نظافت به کیف کودکان سپرده می­شدند. حالا این صابون­های کاغذی شبیه گل­های کوچکی شده­اند و در شیشه­های ظریف و استوانه­ای و کیف­های کوچک فروخته می­شوند . قیمت آنها هم 1000 تومان است. البته از ژل­های ضدعفونی کننده دست و صورت هم نباید غافل شد.

خودکارهای پوستی: این خودکارهای براق که روی پوست هم عمل می­کنند و برای هستند، گاهی به عنوان مداد آرایشی هم استفاده می­شوند. از این خودکارها 12 رنگ در بازار موجود است و مخصوص کارهای تزئینی در مدارس است.

 

جای گیره و سوزن ته گرد:

این روزها روزگار بیماری­های عجیب و غریب است. حالا هپاتیت بیداد می­کند و راه­های ابتلا به آن بسیار ساده و غیر قابل تصور. یکی از راه­های ابتلا به این بیماری مهلک، تماس انگشت با سوزن­های آلوده و سوراخ شدن آن به وسیله آن است.سازندگان لوازم اداری و لوازم التحریر هم تمام تلاششان بر این بوده که از ابتلا به این بیماری به وسیله لوازم اداری جلوگیری کنند. شاید برای همین باشد که جاسوزنی­های قدیم دیگر جایی در بازار ندارند وحالا نوبت جاسوزنی­های ریلی است که از تماس نوک انگشت با نوک سوزن جلوگیری می­کند. این جاسوزنی­ها دو هزار تومان قیمت دارند.

مداد رنگی و مداد شمعی

الان نسل نسل ام پی تری و جمع و جور کردن وسایل است. شاید برای همین باشد که یک شرکت معروف خارجی تهیه کننده لوازم التحریر به اسم کلوسینگ، اقدام به تولید مداد رنگی و گواش در کنار یکدیگر کرده. در این تولید جدید، در یک بسته مستطیل کوچک، مداد رنگی و گواش کنار هم تعبیه شده که دانش آموز هنگام حمل آن دچار مشکل نشود. حمل و نقل این جعبه نقاشی بسیار آسان و طراحی آن باعث رقبت کودکان به نقاشی می­شود.

مدادهای مخملی

این مدادها همان کار مدادهای خودمان را می­کنند، فقط فرقشان در لباس تنشان است که از جنس مخمل است و تراش کردنشان مکافاتی دارد حد بنز!

مدادشمعی­های انگشتی

این مداد شمعی­ها که مناسب کودکان است مانند انگشت دانه تهیه شده و در انگشت کودکان فرو می­رود تا انها به راحتی از ان استفاده کنند. قیمت هر کردام از بسته­های 6 تایی آن 5 هزار تومان است.

جعبه رنگین کمان

این جعبه که مخصوص نقاشی کودکان است، غلطک کوچکی دارد و نوع دیگری از گواش محسوب می­شود. فقط کافی است غلطک رنگ را روی جای گواش­ها بکشید تا آنها مثل یک رنگین کمان روی صفحه مخصوصان رنگ بزنند.

زونکن­های اداری

قبلا اتفاده از زونکن ها مکافات خودش را داشت. باز کردن در داخلی آن بسیار مشکل بود و گاهی باعث زخم شدن دست نیز می­شد. زونکن­های جدید در آسان باز شویی دارند و با یک حرکت به راحتی باز و بسته می­شوند. قیمت هر کدام از این زونکن­ها 1000 تومان است.

ماژیک­های طراحی روی لباس

این ماژیک­ها مخصوص دانشجویان هنر است و برای نقاشی روی لباس­های روشن استفاده می­شود. جایتان خالی! ما روی یک لباس سفید امتحان کردیم، کلی کیف داشت که اصلا قابل وصف نیست. قیمتش هم دانه­ای 1200 تومان ناقابل است.

این­ها نتیجه گشت و گذار ما درلواز م­التحریر فروشی­های خیابان انقلاب بود. البته باید اضافه کرد به این لیست لوازم و تولیدات پاپکو را که طرحی نوین در صنعت ساخت کلاسور و کیف به وجود آورد.پاپکو که طرفدار ساده زیستی ایست، تولید کننده انواع کیف­ها و کلاسورهای طلقی است و جماعتی را از دست کلاسورهای چرمی و کیف­های سامسونت آسوده کرد

school-supplies
کد خبر: 91746

وب گردی

وب گردی