قوچان‌نژاد: سخت کار می‌کنیم تا در روسیه شگفت‌زده نشویم/ حق‌مان باخت نبود

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید که اگر برای ما در تیم ملی رویای صعود به مرحله حذفی جام جهانی شدنی نبود، بهتر بود اصلا به روسیه نمی‌رفتیم.

به گزارش ‌ایسکانیوز، رضا قوچان نژاد در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال درباره آخرین شرایط تیم ملی اظهار کرد: اردوی خیلی خوبی در حال برکزاری است. تمرینات خیلی خوبی داشته‌ایم و بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده دو بازی دوستانه داریم که دیشب یکی از این دیدارها را برابر تونس برگزار کردیم. این دو دیدار قطعا به ما کمک می‌کند چرا که تونس و الجزایر سبکی کاملا مشابه با مراکش به لحاظ فیزیکی و تاکتیکی دارند. به همین خاطر فکر می‌کنم این دو بازی آزمایش بسیاری خوبی برای ماست که خودمان را آماده حضور در رقابت‌های جام جهانی کنیم.

وی درباره دیدار برابر تونس گفت: بازی برابر تونس درس خیلی خوبی برای ما بود. هر چند داور شاید چند اشتباه بزرگ انجام داد اما ما دیشب برابر تیمی بازی کردیم که از سطح فوتبال آسیا بالاتر بود. بازی با تیم قدرتمند تونس تجربه خیلی خوبی برای ما بود هر چند که فکر می‌کنم حق ما باخت نبود.

قوچان نژاد افزود: یکسری اشتباه‌ها در زمین بازی مرتکب شدیم و باید یاد بگیریم که بتوانیم زودتر شرایط بازی را در زمین بخوانیم. در این بخش کمی دیر عکس‌العمل نشان دادیم اما مطمئنا چنین بازی‌هایی به ما کمک می‌کند تا این اشتباه‌ها را بهتر و زودتر رفع کنیم. به هر حال این بازی به ما کمک زیادی می‌کند تا بتوانیم خودمان را برابر حریفی مثل مراکش ببینیم. او با اشاره به بازی روز سه شنبه ایران برابر الجزایر هم گفت: چند روز بعد با الجزایر بازی داریم که در سطح تونس و شاید هم بهتر باشد. خیلی خوب است که این تجربه‌ها را پیش از جام جهانی کسب کنیم.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که دومین حضور در جام‌جهانی را در پیش‌رو می‌بیند درباره فضای این تیم در فاصله 82 روز تا آغاز این رقابت‌ها گفت: اگر بخواهیم رسما بگوییم این تعداد روز تا شروع جام جهانی زمان باقی مانده اما واقعیت این است که پس از پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی، این مسابقات برای ما آغاز شده است. ما از هم اکنون خودمان را به لحاظ ذهنی و روانی آماده حضور در جام جهانی و دیدار برابر مراکش می‌کنیم. دقیقا به همین خاطر اهمیت اردوهایی این چنینی مشخص می‌شود. در این اردوها کار می‌کنیم تا در جام جهانی از چیزی شگفت‌زده نشویم.

قوچان‌نژاد درباره رقبای ایران در جام جهانی و اینکه مراکش شاید از نظر هواداران تیم آسان‌تری برای تیم ملی ایران باشد، گفت: هیچ تیمی در جام جهانی آسان نیست. وقتی تیمی به جام جهانی رسیده یعنی کیفیت حضور در بین بهترین تیمهای دنیا را داشته است. ما باید به همه رقبا احترام بگذاریم. فکر می‌کنم ما باید بر روی خودمان و کیفیت تیمی خودمان تمرکز کنیم. باید تلاش کنیم که تاکتیک‌های خوبی برای مرحله گروهی داشته باشیم و حتما کاری انجام دهیم که به مرحله بعد صعود کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا رویای صعود به مرحله حذفی جام جهانی تعبیرشدنی است، گفت: اگر شدنی نبود که اصلا بهتر بود به روسیه نرویم. همه ما با یک هدف به جام جهانی می‌رویم و آن هم این است که تبلیغ خیلی خوبی برای کشورمان انجام دهیم. بنابراین باید تا آنجایی که می‌شود پیشرفت کنیم و یکی از این پیشرفت‌ها این است که برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی تلاش کنیم.

قوچان‌نژاد با بیان اینکه تیم ملی همیشه نیاز به فضای مثبت دارد، گفت: حمایت از تیم ملی مهم است اما از همه مهمتر نیاز تیم ملی به انرژی مثبت است. مطمئن هستم که هواداران و کل فوتبال ایران خوشحال هستند که تیم ملی به جام جهانی رفته و برای مردم ایران باعث افتخار است که تیم ملی دو بار پشت سر هم به جام جهانی صعود کرده است. سری قبل خاطره خیلی خوبی از تیم ملی در ذهن مردم ثبت شد و مردم خیلی خوب از ما استقبال کردند. این بار هم امیدوارم با انرژی مثبتی که از طرف کل کشور به سمت ما می‌آید مطمئنا می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

کد خبر: 917505

وب گردی

وب گردی