تهران - کابل بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کردند

رئیس جمهوری افغانستان در دیدار هیأت شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با ارزنده دانستن سفر آنان بر توسعه روابط و همکاری بین دو کشور تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز ،«محمد اشرف غنی» در این دیدار که امروز شنبه انجام شد، با تبریک عید نوروز به دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران، سفر این هیأت را در راستای توسعه روابط ایران و افغانستان مثبت ارزیابی کرد.

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار پیام تبریک نوروز رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران را به دولت و مردم افغانستان اعلام کرد و افزود: ایران و افغانستان روابط دیرینه تاریخی دارند و دارای فرهنگ و زبان مشترک هستند.

خرازی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با افغانستان در عرصه ‌های مختلف گفت: ایران از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می کند.

دو طرف در این دیدار پیرامون گسترش مناسبات همه ‌جانبه به ویژه همکاری ‌های اقتصادی، توازن در صادرات و واردات، توسعه بندرچابهار، تطبیق پروژه‌های بزرگ اتصال منطقه ای، همکاری در راستای مبارزه مشترک با تهدیدهای تروریسم و مبارزه با شبکه‌ های فرا ملی و بین‌ المللی بحث و تبادل نظر کردند.

301

کد خبر: 917514

وب گردی

وب گردی