احیای فرودگاه مهران در برنامه کاری سال جاری استانداری /حاشیه جای متن را گرفته است

استاندار ایلام گفت: تقویت فرودگاه ایلام و احیای فرودگاه مهران در برنامه های کاری استانداری در سال جاری است.

قاسم سلیمانی دشتکی در رابطه با برنامه های استانداری در ایلام در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: یکی از برنامه هایمان در سال جاری تکمیل پروژه های ملی و اساسی استان مانند اجرای طرح احیا و گردشگری است.

وی ادامه داد: کنترل آب های درون استانی در مرزها که حدود 108 هزار هکتار با کمک وزارت جهاد و وزارت نیرو تا پایان 97 به بهره برداری می رسد. تا کنون حدود 38 هزار هکتار توسط دکتر جهانگیری به بهره برداری رسیده و در تلاش هستیم تا این طرح به نتیجه برسد.

به دنبال ساماندهی وضع فعلی استان هستیم

استاندار ایلام با اشاره به این موضوع که به دنبال ساماندهی وضع فعلی استان در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی هستیم، افزود: کارخانجات غیرفعال و راکد را تا آنجا که امکان دارد فعال می کنیم.

سلیمانی افزود: کارگاه هایی که نیمه فعال هستند ظرفیتشان را افزایش می دهیم و همچنین کارگاه هایی که در حال سازندگی و با پیشرفت بالای 60 درصد هستند را تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسانیم.

ایجاد اشتغال در روستاها

وی با بیان این که ایجاد اشتغال و توسعه در روستاها از برنامه های دیگر در سال جاری است، گفت: تحت عنوان تسهیلات اشتغال روستایی که شامل یک و نیم میلیارد دلار پیشنهاد دولت و مصوبه مجلس به منظور توسعه روستایی است، قرار شد که از منابع داخلی بانک ها اقدام کنند .

استاندار ایلام تصریح کرد: برنامه بعدی تقویت زیرساخت ها است که زیرساخت های جاده ای، آب، برق، گاز و ارتباطات باید به درجه معقول برسند زیرا در حال حاضر با مباحث کشوری فاصله بسیار زیادی را در این زمینه داریم.

وی با اشاره به این که از برنامه های دیگر استاندار رسیدگی به موضوعات فرهنگی استان است، ادامه داد: سالن ها و مجتمع های فرهنگی از جمله سالن های سینما در این استان بسیار محدود است و با برنا مه های خوبی که با سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارشاد داریم قرار است در راستای شروع یک فعالیت بزرگ فرهنگی و تکمیل اصل هنر در ایلام با برج هنر و تکمیل و ایجاد فرهنگسراهای مناسب در شهرستان ها فعالیت داشته باشیم.

سلیمانی همچنین گفت: در بعد فنی حرکت عظیم زیرساختی برای ایجاد فرهنگسرا خواهیم داشت که در حال حاضر کارهای مقدماتی این پروژه از جمله زمین و اعتبارات انجام شده است.

وی ادامه داد: پروژه های آبرسانی از جمله آب شرب، صنعت و کشاورزی در دست اقدام و یا آغاز هستند.

تقویت فرودگاه ایلام و احیای فرودگاه مهران

استاندار ایلام افزود: تقویت فرودگاه ایلام و احیای فرودگاه مهران در برنامه های کاری سال جاری است.

سلیمانی همچنین افزود: تمام این زیرساخت ها در راستای توسعه و ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.

وی در رابطه با یک خاطره شیرین در زمان استانداری اش در ایلام گفت: خاطره شیرین برگزاری مراسم اربعین بود که من در اوج ترافیک اربعین به عنوان استاندار در ایلام منصوب شدم.

استاندار ایلام افزود: اربعین هر ساله با مشکلاتی مواجه بود اما امسال با همکاری تمام نهادها و دستگاه های اجرایی امنیت بسیار خوب و مثال زدنی را در اربعین داشتیم که این موضوع یک موفقیت ملی بود.

وی با ابراز نگرانی از برخی اتفاقات در استان گفت: ایلام از مزیت های بالایی از جمله نفت، گاز، گردشگری، برگزاری مراسم اربعین و مرز برخوردار است اما با وجود این مزیت ها هیچ توسعه ای پیدا نکرده و من نگران این موضوع هستم.

در استان حاشیه جای متن را گرفته است

سلیمانی با بیان اینکه در استان ایلام حاشیه جای متن را گرفته ادامه داد: به جای آن که دوستانمان در برخی از جاها به اصل موضوع بپردازند و راه توسعه استان را پیدا کنند به مسائل فرعی پرداخته اند که این موضوع در استان های توسعه نیافته مانع بسیار سنگینی در راه توسعه استان ها است که امیدوارم این موانع از بین برود.

استاندار ایلام در پیامی گفت: همگی از جمله نماینده ولی فقیه و امام جمعه ، نمایندگان، بزرگان و حامیان مردم و مسوولین دست به دست هم دهند تا استان به توسعه برسد.

901/990

کد خبر: 917520

وب گردی

وب گردی