جزئیات کاهش 50 درصدی شهریه در برخی رشته های دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد تاکید کرد: برای برخی رشته محل های کم‌تقاضا کاهش شهریه تا سقف 50 درصد در نظر گرفته می شود.

دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه امکان کاهش شهریه در برخی رشته محل های دانشگاه وجود دارد، گفت: براساس مصوبه هیات رئیسه، برای برخی رشته محل های کم‌تقاضا کاهش شهریه تا سقف 50 درصد در نظر گرفته می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی واحدها در این زمینه فعال هستند و در صورت بررسی و تایید در کمیسیون های هیات امنا، از تابستان سال جاری اجرایی خواهد شد.

دکتر رهایی افزود: دانشجویان می توانند با مراجعه به واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور از رشته محل هایی که مشمول تخفیف شهریه شده‌اند، اطلاع یابند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تعاون استانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این طرح مورد استقبال واحدهای دانشگاه قرار گرفت. در این طرح ضمن تکمیل بار موظفی اعضای هیات علمی از بار حق‌التدریس واحدها به میزان قابل توجهی کاسته می شود که این موضوع منجر به کاهش هزینه واحدهای دانشگاهی می شود.

ایجاد رشته محل های جدید در واحدهای دانشگاهی

دکتر رهایی درباره ایجاد رشته محل های جدید در واحدهای دانشگاهی، اظهار داشت: خوشبختانه شورای برنامه‌ریزی در دانشگاه فعال شده و سعی می شود با انجام مطالعات تطبیقی و با توجه به نیازهای موجود در هر استان، امکان ایجاد رشته های جدید فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه‌مدت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری این دوره ها نتایج مثبتی از جمله تکمیل ساعت موظفی اعضای هیات علمی، بالا بردن سطح علمی کارشناسان و متخصصان صنایع مختلف کشور و کمک به ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای دانشگاه به همراه خواهد داشت.

کد خبر: 917537

وب گردی

وب گردی