کارهایی که بعداز سرقت یا گم شدن کارت بانکی باید انجام دهیم

این سوال همواره برای افراد مطرح بوده که پس از سرقت یا گم شدن کارت بانکی در ایام تعطیل یا خارج از وقت اداری چه باید کرد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در ایامی که بانک‌ها تعطیل‌اند و به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده کردن از کارت بانکی باید آن را سریع سوزاند، این امکان هست تا بدون مراجعه به بانک عامل این کار را در هر ساعتی از شبانه روز انجام داد.

مسدودسازی کارت از طریق تماس با تلفن گویای بانک مربوطه و صحبت با کارشناس یا اپراتور که با پاسخ به سوالاتی اعم از شماره کارت و یا مشخصات هویتی و رمز کارت انجام می‌شود. همچنین مسدودسازی کارت از طریق اینترنت بانک هم ممکن است و وقتی وارد اکانت حساب بانکی خود شدید گزینه‌ای برای مسدودسازی وجود دارد.

مسدودسازی کارت از طریق همراه بانک هم در بیشتر نرم افزارهای بانکی وجود دارد.

مسدودسازی کارت از طریق خدمات بدون کارت دستگاه‌های ATM هم به این شکل میتواند انجام شود که با مراجعه به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز در محل خود، دکمه ثبت و سپس گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید.

شماره کارت و رمز کارت را وارد کنید و درنهایت کارت به سرقت رفته و یا مفقودی شما مسدود خواهد شد.

درباره کارت‌های بانکی همچنین کارشناسان پلیس فتا به کاربران تاکید می‌کنند که کارت و رمز عابر بانک خود را به دیگران ندهید. همچنین مسافران باید دقت کنند و هنگام خرید به وسیله کارت‌های بانکی مراقب عملیات کسر از حساب و کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان باشند و توجه کنند که این عملیات در مقابل چشم خودشان انجام شود.

کاربران نباید فراموش کنند رمز عبور را شخصا وارد کنندتا طمعه‌ای برای کلاهبرداران نشوند زیرا با توجه به افزایش خرید در روزهای پایانی سال و ایام نوروز از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری بیشتر تراکنش‌ها از دستگاه‌های کارت‌خوان صورت می‌گیرد؛ در نتیجه به هموطنان توصیه می‌شود در صورت امکان کارت و رمز عابر بانک را در اختیار دیگران قرار ندهند.

منبع: ایسنا

400

کد خبر: 917553

وب گردی

وب گردی