استقبال مسافران نوروزی از طرح آرامش بهاری در ۲ هزار و ۷۰۰ بقعه متبرکه کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲ هزار و ۷۰۰ بقعه متبرکه کشور واستقبال خوب مردم خبر داد و گفت: نوآوری جدید امسال در این طرح آموزش سبک زندگی اسلامی به صورت جدی‌تر بوده است.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی امروز در حاشیه بازدید از شیوه اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان زنجان اظهار کرد: اجرای طرح آرامش بهاری از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و در این مدت نوآوری‌های بسیاری در زمینه استفاده بهتر از ظرفیت بقاع متبرکه انجام شده است.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تبدیل بقاع به قطب فرهنگی بیان کرد: در راستای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه تصمیم بر این شد که طی ایام نوروز طرحی با عنوان آرامش بهاری اجرا و از ظرفیت بقاع متبرکه در این حوزه استفاده شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح آرامش بهاری هر سال چند روز قبل از آغاز تعطیلات نوروزی اغا زو تا پایان تعطیلات ادامه پیدا می‌کند، افزود: طی سنوات گذشته استقبال مردم از این طرح بسیار بالا بوده است.

محمدی با بیان اینکه امسال نیز اجرای طرح آرامش بهاری در ۲ هزار و ۷۰۰ بقعه متبرکه کشور در حال اجرا است، اضافه کرد: ارتقای سطح معرفتی مردم و ایجاد فضای معنوی و خدمت رسانی به مردم در عرصه اسکان و پذیرایی در ایام تعطیلات نوروزی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در دو بخش برنامه‌های فرهنگی و معرفتی و خدمات اجرایی افزود: ارائه مشاوره و گفت‌وگوهای چهره به چهره، پرسش و پاسخ، اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان، تبلیغ چند رسانه‌ای، برگزاری مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه‌های جانبی طرح آرامش بهاری است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال یک نوآوری جدیدی نیز در اجرای طرح صورت گرفته و آن هم ترویج سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد: در همین راستا مهارت‌های زندگی در حوزه سبک زندگی اسلامی به طرق مختلف به گردشگران مذهبی و زائران آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعلا برآوردی از گردشگران و مسافران حاضر در جوار بقاع متبرکه احصا نشده است، گفت: اما طبق گزارش های ابتدایی حضور و استقبال مردم در بقاع متبرکه نسبت به سنوات گذشته بیشتر بوده است.

روابط عمومی سازمان اوقاف

۷۰۵

کد خبر: 917556

وب گردی

وب گردی