۹ ماه مرخصی زایمان لازم الاجراست/دولت تامین اعتبار کند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه را در تمامی دستگاه ها لازم الاجرا دانست.

به گزارش ایسکانیوز مسعود رضایی، از عدم اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه در برخی دستگاه ها انتقاد کرد و گفت: کمبود منابع و مشکل در جایگزینی نیرو از جمله عوامل عدم اجرای این قانون است.

وی، اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه را حق طبیعی مادران دانست و افزود: از معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده تقاضا داریم موانع سد راه اجرای این قانون را پیگیری و رفع کند.

رضایی یادآور شد: در این قانون عبارت دستگاه ها می توانند این قانون را اجرایی کنند قید شده و در واقع دولت مجاز به اجرای آن شده است بنابراین شاهد سلیقه ای اجرا کردن آن از سوی دستگاه ها هستیم البته برخی دستگاه ها نیز به دلیل کمبود اعتبار توان اجرای آن را ندارند.

وی، بر لزوم همکاری و تعامل مناسب میان تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای رفع موانع اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه، تصریح کرد: راهکارهای لازم از سوی این دستگاه ها باید اتخاذ شود.

رضایی اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه را در تمامی دستگاه ها لازم الاجرا دانست و گفت: انتظار می رود دولت نسبت به تامین اعتبار لازم برای اجرای این قانون اقدام کند از سویی به صورت جدی می طلبد در این قانون واژه مکلف است جایگزین می توانند شود تا دستگاه ها ملزم به اجرا شوند.

وی با انتقاد از اینکه مرخصی زایمان نباید به دغدغه زنان شاغل تبدیل شود، تصریح کرد: نباید به گونه ای اقدام شود که تمایل زنان شاغل برای فرزندآوری از دست برود بلکه باید سازوکار اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه در تمامی دستگاه ها فراهم شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: زنان شاغل باید در کنار ایفای نقش مادری به فعالیت های اجتماعی خود نیز بپردازند و نمی توان آنها را از ایفای نقش در جامعه محروم کرد؛ در این رابطه دولت باید توجه به سیاست های تشویقی مانند افزایش مرخصی زایمان زوجین، کاهش ساعت کاری، اشتغال و بهبود معیشت و اقتصاد آنها برای فرزندآوری بیشتر را در دستور کار قرار دهد.

مهر

700

کد خبر: 917585

وب گردی

وب گردی