مراسم نوروز در پاریس برگزار شد

جشن نوروز به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در فرانسه و موسسه نمایشگاه های فرهنگی در پاریس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و شهرداری تهران، روز جمعه (سوم فروردین) مراسم با شکوهی به مناسبت آغاز سال نو با حضور تعداد زیادی از ایرانیان مشتاق و علاقه مندان فرهنگ و آیین کشورمان در تالار جشن میدان کنکورد پاریس برگزار شد.

در این مراسم ابوالقاسم دلفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در سخنانی، ضمن تبریک نوروز به تمامی هم وطنان ایرانی و میهمانان فرانسوی شرکت کننده در برنامه، با اشاره به هم زمانی ایام مبارک ماه رجب و جشن های آغاز سال نو، از خداوند، سربلندی، پیشرفت و موفقیت روزافزون همه ایرانیان در سراسر جهان را آرزو کرد.

این مراسم با دعای معنوی و دیرینه تحویل سال، آغاز و سپس با ارائه قطعات و اشعاری در وصف بهار و پیشینه تاریخی سنت دیرپای نوروز، نقالی و روایت گری داستان های اساطیری ایرانی ادامه یافت.

پایان بخش مراسم، اجرای زیبای کنسرت موسیقی سنتی ایرانی توسط «محمد معتمدی» خواننده خوش آواز کشورمان و برگزیده رادیو دولتی فرانسه و جایزه فرانس موزیک در سال 2013 بود که با استقبال پر شور شرکت کنندگان همراه شد

502

کد خبر: 917594

وب گردی

وب گردی