سفیر ایران در هلند:برای معرفی کالای ایرانی برنامه ریزی کرده ایم

سفیر ایران درهلند از برنامه ریزی برای معرفی کالاهای ایرانی در هلند خبر داد و گفت حجم مبادلات ایران و هلند از 250 میلیون یورو در چهار سال قبل به یک میلیارد و 670 هزار یورو رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز،علیرضا جهانگیری سفیر ایران درهلند در مراسم جشن نوروز که با حضور جمعی از ایرانیان مقیم هلند برگزار شد،همزمانی فصل بهار طبیعت با بهترین ماه های خدا شامل رجب، شعبان و رمضان را نوید بخش سالی نکو دانست و گفت:ظرف سال های اخیر شاهد رشد مناسبات دوجانبه با کشور هلند و افزایش تبادل هیات های عالی رتبه بین دو کشور بوده ایم.

وی ادامه داد: در همین چارچوب وزرای امور خارجه ،اقتصاد و زیر ساخت های هلند به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند و در مقابل دکتر ظریف وزیر امورخارجه و وزیر کشاورزی کشورمان هم به هلند سفر کرده اند.

سفیر ایران در هلند افزود: در چهار سال قبل حجم روابط تجاری کشورمان با هلند حدود 250 میلیون یورو بود،در حالی که در پایان سال 1396 ارزش مبادلات اقتصادی با هلند به یک میلیارد و 670 هزار یورو رسیده است.

وی با بیان اینکه برای معرفی کالاهای ایرانی برنامه ریزی کرده ایم،ابراز امیدواری کرد:با توجه به نامگذاری سال 97 به عنوان حمایت از کالاهای ایرانی برنامه افزایش حجم صادارت غیر نفتی برای حمایت از کالای ایرانی را اجرائی شده و در سال 1397 حجم روابط تجاری دو کشور به بیش از دومیلیارد یورو برسد.

جهانگیری همچنین گفت: در حوزه مبادلات فرهنگی بین ایران و هلند موزه پرسپولیس در هلند دایر شده است و موزه ایران باستان با بیش 190 اثر باستانی از ایران در اوایل ماه ژوئن آینده در هلند دایر خواهد شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش یادآورشد :بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه در خدمت 50 هزار ایرانی مقیم هلند بوده و آماده ارائه خدمات به هلندی هایی است که خواهان سفر به ایران هستند.

سفیر کشورمان در هلند با اشاره به برنامه سفارت به سمت کاهش مراجعات حضوری و صرفه جویی در وقت و هزینه ارباب رجوع ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 1397پنجاه درصد خدمات وکارهای کنسولی از طریق پست انجام شود.

جهانگیری افزود:آمار صدور روادید طی چهار سال گذشته از چهار هزار روادید در سال به سالانه بیش از 13 هزار روادید رسیده است و در این مدت در جهت تسهیل و الکترونیکی نمودن ارائه خدمات ،سرویس های تاک، چابک و EVISA طراحی و راه اندازی شده است.

بر اساس این گزارش در مراسم جشن نوروز هومن حاجی عبداللهی ،محمد رضا علیمردانی ومجتبی احمدی از هنرمندان کشورمان برنامه های شاد ومتنوعی از قبیل مسابقه ، شعر خوانی و موسیقی را اجرا کردند که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

در حاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از آثار خطاطی و هنری استاد کاوه تیموری یکی از هنرمندان کشورمان برگزار شد.

301

کد خبر: 917640

وب گردی

وب گردی