ادامه مسیر برجام توسط ایران در صورت خروج آمریکا از توافق هسته ای با تردید جدی رو به رو است

علاءالدین بروجردی اعتقاد دارد اگر ایالات متحده تصمیم به خروج از توافقنامه هسته ای بگیرد تردید جدی وجود دارد که ایران مسیر برجام را مانند گذشته ادامه دهد.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی در خصوص خروج احتمالی ایالات متحده از برجام و شرایط ادامه حضور کشورمان در برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: با توجه به مجموعه سیاست های اتحادیه اروپا که معمولا متاثر از فشارهای آمریکا است، تردید جدی وجود دارد بتوانیم این مسیر را مانند گذشته ادامه دهیم اگر ایالات متحده تصمیم به خروج از توافقنامه، بازگرداندن تحریم ها و فشار بر اروپا بگیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها تاکنون نسبت به برجام پایبندی خودشان را اعلام کرده اند، اظهار کرد: اما با توجه به اینکه آمریکا معمولا با فشار بر سیستم های مالی و بانکی و اعلام تحریم های غیرقانونی فشار خودش را اعمال می کند و اروپایی ها عملا تحمل چنین فشاری را ندارند، تردید جدی وجود دارد ادامه این مسیر در صورت خروج احتمالی آمریکا به نفع منافع ملی کشورمان باشد.

وی همچنین ادامه داد: البته هیات نظارت بر برجام و شورای عالی امنیت ملی باید در خصوص موضوع مذکور تصمیم اتخاذ کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: گرچه آمریکایی ها علی رغم اینکه چندین بار اعلام به خروج از برجام کرده اند، عملا همچنان در این فضا قرار دارند اما به برجام انتقاد نیز می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به تغییرات رخ داده در دولت آمریکا و استفاده از عناصر تندرو و افراطی ضد جمهوری اسلامی ایران، به نظر می رسد سیاست های آمریکا در جهت منفی نسبت به گذشته پررنگ تر شود.

301

کد خبر: 917663

وب گردی

وب گردی