چرا باغ‌وحش خرم‌آباد تعطیل شد؟

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خرم‌آباد از تعطیلی باغ‌وحش «کاسیت» خرم‌آباد به علت عدم رعایت استانداردها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: باغ وحش «کاسیت» خرم آباد به علت عدم رعایت استاندارد های زیست محیطی و بهداشتی در تاریخ ۵ فروردین٩٧ تعطیل شد.

وی اظهار داشت: تاکیداداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بر رعایت کامل اصول نگهداری از حیات وحش بر طبق استاندارد ها است و امیدواریم در نگهداری از حیات وحش در این باغ وحش ضوابط زیست محیطی بطور کامل اجرا شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خرم آباد در خصوص شرایط احداث و مدیریت این مرکز گفت: باغ وحش «کاسیت» در سال ۸۸ در بام خرم آباد در مکان و شرایطی غیر استاندارد احداث شده و در ابتدا متولی اولیه آن دانشگاه لرستان بود که ‌به‌علت عدم توانایی، مدیریت باغ وحش از دانشگاه لرستان گرفته و به دامپزشکی استان واگذار شد.

فتحی بیرانوند افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در سال ٩٣ موارد مغایرت شرایط نگهداری این مرکز با شرایط استاندارد را به دامپزشکی و مدیران ارشد استانی اعلام و با تقاضاهای مبنی بر ورود گونه جدید مخالفت کرد.

وی بیان داشت: در سنوات گذشته در خصوص واگذاری این مرکز به بخش خصوصی و شهرداری جلسات متعددی برگزار و در آخرین جلسه در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ مقرر شد شهرداری مدیریت مرکز را عهده دار شود و هم اکنون مدیریت این باغ وحش بر عهده شهرداری خرم آباد است.

کد خبر: 917669

وب گردی

وب گردی