حمله موشکی انصار الله به عربستان

یگان موشکی یمن در سالگرد آغاز جنگ عربستان علیه این کشور چندین هدف مهم در خاک عربستان را هدف موشکهای بالستیک خود قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "روسیا الیومم"، فعالان شبکه‌های اجتماعی از شنیده شدن صدای انفجاری قدرتمند در ریاض خبر داده‌اند.
برخی رسانه‌های سعودی مدعی شده‌اند سامانه دفاع موشکی این کشور یک فروند موشک را در شمال شرق ریاض هدف قرار داده است.

براساس گزارشها، یگان موشکی یمن اعلام کرده است که در راستای وفای به وعده رهبر جنبش انصارالله، چندین موشک بالستیک را به اهدافی در عربستان شلیک کرده است.

یگان موشکی یمن با بیان اینکه اسم این عملیات «شهید ابوعقیل» بود گفته است که موشکهای شلیک شده از نوع برکان اچ 2، بدر و قاهر2M و هدف آنها فرودگاه بین‌المللی ملک خالد شهر ریاض، فرودگاه ابها در عسیر و فرودگاه جیزان و مناطقی در جنوب عربستان بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که تلویزیون دولتی عربستان از رهگیری یک موشک بالستیک توسط سامانه دفاع هوایی این کشور بر فراز ریاض خبر داده است.
با این حال شاهدان عینی و کاربران شبکه های اجتماعی از شنیده شدن صدای چندین انفجار خبر می‌دهند.

برخی منابع خبری نیز با انتشار فیلمی گزارش دادند که یکی از موشک‌های شلیک شده از سامانه دفاع هوایی عربستان، دچار نقص فنی شده و لحظاتی بعد در داخل شهر ریاض فرود آمده است.

برخی منابع نیز مدعی شدند، به دنبال این حملات موشکی دولت عربستان مدارس و دانشگاهها را در ریاض تعطیل کرده است.

در ادامه سخنگوی ائتلاف عربستان تایید کرد که سامانه دفاع هوایی آنها موفق شده چندین موشک بالستیک که زا سمت یمن به خاک عربستان شلیک شده را رهگیری کند.

سرهنگ ترکی المالکی مدعی شد که 7 موشک را رهگیری کرده اند که 3 تای آنها مستقیما ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار داده بود.

خبرگزاری رسمی عربستان نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی این کشور موفق شده همه موشکها را رهگیری و منهدم کند که بخشی از قطعات این موشکها در مناطق نزدیک به مناطق مسکونی فرود آمده است.

شبکه العربیه نیز گفته است که حداقل یک نفر(که گفته شده تبعه مصری است) کشته و 2 نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

این اقدام در چهارمین سالگرد آغاز جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن صورت گرفته است، جنگی که تاکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم حدود 300 هزار کشته برجا گذاشته است.

کد خبر: 917689

وب گردی

وب گردی