دعوت رسمی امارات از ورزشکاران اسراییلی

ورزشکاران اسرائیلی برای شرکت در مسابقات رالی (اتومبیل رانی) صحرا به دعوت رسمی ابوظبی، وارد این کشور شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "القدس العربی"، رسانه های رژیم صهیونیستی اخبار گوناگونی از روند عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و این رژیم منتشر می کنند وجدیدترین خبر، حضور ورزشکاران اسرائیلی در مسابقات جهانی رالی ابوظبی است که 4 فروردین آغاز شده است.
القدس العربی به نقل از روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت احرونوت' افزود که ورزشکاران رژیم صهیونیستی با گذرنامه های اسرائیلی وارد امارات شده اند.
یکی از این ورزشکاران گفت: مسئولان ورزشی امارات به گرمی از ما استقبال کردند و ما بی صبرانه منتظر حضور در مسابقات و دیدن تپه های شنی هستیم.
یدیعوت احرونوت افزود: ورزشکاران اسرائیلی در مسابقات مختلفی در امارات شرکت کرده اند اما این بار تفاوت عمده ای با دفعات پیشین دارد از این جهت که دو سازمان اماراتی به طور رسمی از ورزشکاران اسرائیلی برای حضور در این مسابقات، دعوت به عمل آوردند.
این نخستین حضور ورزشکاران صهیونیستی در امارات نیست، در ماه اکتبر 2017 ( مهر/آبان 96) نیز تیم جودو این رژیم در رقابت های جهانی 'جودو' در امارات حضور یافت.
'یوسی میلمان' کارشناس مسائل امنیتی و نظامی روزنامه صهیونیستی 'معاریو' نیز در اکتبر گذشته (مهر و آبان 96) با اشاره به سطح همکاری های امنیتی و نظامی این رژیم با مصر و امارات و سایر کشورها، فاش کرد که این همکاری ها شامل همکاری های اطلاعاتی و مشارکت در عملیات نظامی و امضای قراردادهای تسلیحاتی می شود، اما 'اسرائیل' اجازه نمی دهد مطالبی در این باره منتشر شود.
در حالی منابع صهیونیستی به گسترش مناسبات دوجانبه این رژیم با برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات اذعان می کنند، کارشناسان، سال 2017 میلادی را سال خیز برداشتن و سبقت عربستان ، امارات و بحرین در مسیر عادی سازی علنی روابط خود با تل آویو می دانند.
بر اساس این گزارش، ماه های آخر سال 2017 میلادی سرشار از تحولات خیره کننده در روابط بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان، امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بود. وتماس های این سه کشور با تل آویو که در طول سال های گذشته پشت درهای بسته و به طور پنهانی انجام می شد، به تازگی کاملا علنی و آشکار شده است.

کد خبر: 917734

وب گردی

وب گردی