کاخ سفید: اگر برجام اصلاح نشود، از توافق کنار می‌رویم

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید در صورتی که تغییرات مد نظر دولت آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران اعمال نشود، واشنگتن از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، سخنگوی کاخ سفید گفت: در صورتی که تغییرات مد نظر دولت آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران انجام نشود، واشنگتن از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

«راج شاه» که در نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره احتمال کناره‌گیری آمریکا از برجام، گفت: «آنچه می‌توانم به شما بگویم، این است که رئیس‌جمهور از ماه ژوئن که در این مورد صحبت کرد، به صراحت نظرش را درباره این توافق گفته است، در واقع از سال‌ها پیش.»

وی افزود: «او معتقد است که این یکی از بدترین توافق‌های بین‌المللی است که ایالات متحده تاکنون انجام داده است. او اصرار دارد که تغییرات [در برجام] چه در سطح کنگره و با همکاری کنگره و چه با شرکای اروپایی، انجام گیرد. اگر این تغییرات صورت نگیرد، رئیس‌جمهور به صورت بالقوه آماده است که از این توافق کناره‌گیری کند.»

کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل امروز گزارش داد که نتانیاهو در دیدار با وزیران خارجه آلمان و فرانسه گفته معتقد است که ترامپ به احتمال زیاد در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های ایران از برجام کنار می‌رود.

به گفته مقام‌های اسرائیلی، وی در این دیدار شروط ترامپ یعنی مرتبط شدن توافق با برنامه موشکی ایران، دسترسی بدون محدودیت به اماکن نظامی ایران و رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران را تکرار کرده و گفته در صورت عدم تحقق این شروط، آمریکا توافق هسته‌ای را ترک می‌کند.

301

کد خبر: 917797

وب گردی

وب گردی