توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی در برخی استانها در ۴ سال گذشته معادل ۴۰ سال است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جلسه شورای اداری شهرستان لار گفت: هم اکنون ۲۳ مرکز درمانی تامین اجتماعی در استان فارس در حال بهره برداری یا ساخت است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید تقی نوربخش در این جلسه افزود: خرسندیم که در روزهای آغازین سال جدید و در آستانه میلاد پربرکت حضرت علی(ع) در خدمت مردم بزرگوار شهرستان لار و همچنین شاهد بهره برداری از مرکز درمانی وطن پرست این شهرستان هستیم.

او با بیان اینکه در استان فارس ۲ میلیون و یکصد هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: این جمعیت بالغ بر ۴۵ درصد کل استان است.

نوربخش افزود: از ۲۳ مرکز درمانی تامین اجتماعی در حال بهره برداری یا ساخت در استان فارس، ۱۱ مرکز مربوط به دولت دکتر روحانی است. در حالی که در طول ۴۰ سال حیات سازمان تامین اجتماعی ۱۲ مرکز درمانی در این استان ایجاد شده اما در طی ۴ سال گذشته ۱۱ مرکز به آن اضافه شده است و همین شاخص وسعت عملیات سازمان تامین اجتماعی در استان فارس را نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ساخت مراکز درمانی جدید تامین اجتماعی در ۴ سال گذشته فقط منحصر به استان فارس نیست، تصریح کرد: در استان های لرستان و کردستان و مناطق محروم ، حجم توسعه مراکز درمانی به اندازه ۴۰ سال گذشته است.

نوربخش گفت: ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تامین اجتماعی شیراز ، امسال آغاز خواهد شد و خدمات بستری این سازمان در استان فارس به ۲ برابر افزایش می یابد.

او در ادامه به مصارف سازمان تامین اجتماعی در اسفندماه گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در این ماه ، ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط این سازمان منابع تجهیز و در بخش های بیمه ای و درمانی بابت مستمری، عیدی و مراکز درمانی طرف قرارداد هزینه شد.

نوربخش گفت: بین ۵تا۶ ماه مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در اسفندماه گذشته به صورت یکجا پرداخت شد.

او با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: از آنجایی که تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان کنشگر در عرصه کسب و کار است امیدواریم با حمایت از کارفرمایانی که تولید داخلی دارند و رونق اقتصادی کشور به شعار امسال تاسی کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص مرکز درمانی تامین اجتماعی شهرستان لار که امروز افتتاح شد، گفت: این مرکز درمانی به همت آقای عبدالرسول وطن پرست ایجاد شد و در آینده نیز بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان نیز به همت این خیر محترم احداث می شود.

نوربخش با قدردانی از آقای وطن پرست بابت عمل خیرخواهانه شان در ایجاد یک مرکز درمانی گفت: خرسندیم که اولین مرکز درمانی که در سال ۹۷ افتتاح شد با مشارکت مردم است.

گفتنی است، در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به استان فارس، عملیات احداث بیمارستان تامین اجتماعی لار نیز آغاز شد.

401

کد خبر: 917809

وب گردی

وب گردی