سید عباس صالحی: نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی شناخته می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب تهران در طول سه دهه برگزاری تاثیرات فرهنگی خود را داشته است و به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور با محوریت کتاب شناخته می‌شود و همه ساله بازدیدکنندگان از شهرها و استان‌های دیگر در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین با حضور در مصلای امام خمینی (ره) ضمن بازدید از روند آماده سازی محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در نشستی با مدیران و معاونان سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده این رویداد فرهنگی شرکت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حضور و استقبال میلیونی مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از سراسر کشور در آن حضور دارند، منجر به افزایش مسئولیت اجتماعی برگزارکنندگان آن می‌شود، گفت: اگر چه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پیشران، مسئولیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را برعهده دارد، اما همه ساله نهادهای دیگر یاریگر ما در برگزاری این نمایشگاه بوده‌اند.

صالحی در عین حال تصریح کرد: جنبه بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران نیز در سال‌های اخیر تقویت شده است.

وی با تاکید بر اهمیت نمایشگاه کتاب تهران و نقش آن در اقتصاد نشر گفت: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای اقتصاد نشر است و رویدادهای فرهنگی مختلفی همه ساله در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران رخ می‌دهد. با در نظر گرفتن این موارد نمایشگاه کتاب تهران خارج از یک مسئولیت اداری و وزارتخانه‌ای است، زیرا سالانه میلیون‌ها نفر از نمایشگاه کتاب تهران بازدید می‌کنند و حضور مردم برای برگزارکنندگان نمایشگاه مسئولیت اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به تقارن برگزاری نمایشگاه کتاب امسال با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: از این نظر نمایشگاه امسال از اهمیت افزون‌تری برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر استفاده مطلوب از زمان باقی مانده برای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای حضور ناشران و مردم در نمایشگاه کتاب تهران گفت: باید فرصت باقی مانده را مغتنم بدانیم و از تک تک دقایق استفاده مطلوب شود. باید تلاش شود تا امکانات رفاهی قابل قبول برای بازدیدکنندگان و ناشران تامین شود.

صالحی در این بازدید از روند آماده سازی محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله طبقات رواق شرقی و غربی مصلای امام خمینی (ره) که برای نخستین بار در نمایشگاه امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، دیدن کرد.

در این بازدید، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و جمعی از مدیران و دست اندرکاران این وزارتخانه و سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده، حضور داشتند.

503

کد خبر: 917868

وب گردی

وب گردی