نصر الله: آمریکا و عربستان در انتخابات لبنان دخالت می کنند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت، آمریکا و عربستان با امکانات و ابزار کثیف و برای هدف قرار دادن مقاومت، در انتخابات لبنان دخالت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "المیادین"، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی الاخبار با بیان این که حزب الله بسیار قدرتمند شده است، اظهارداشت: این موضوع بدان معناست که هدف قرار دادن حزب الله نیز سخت‌تر از پیش شده است.

وی تاکید کرد: آمریکا و عربستان با امکانات و ابزار کثیف برای هدف قرار دادن مقاومت در انتخابات لبنان دخالت می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: امریکا امروز معتقد است که حزب الله تهدیدی برای این کشور در سراسر منطقه، به ویژه پس از ایفای نقش در سوریه و عراق است.

سید حسن نصرالله بیان داشت: مردم یمن علیرغم شدت حملات عربستان و آمریکا،دستاوردهای مهمی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: سعودی ها اخیرا قطع رابطه با ایران و مقاومت را به سوریه در برابر قطع حمایت از تروریست ها و بازسازی سوریه پیشنهاد داده اند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله فاش کرد، اخیرا دیداری سعودی-سوری در سطح عالیرتبه -در مکانی که نامش اعلام نشد- انجام گرفته است و سعودی‌ها در این دیدار به سوری‌ها پیشنهاد داده‌اند روابطشان با ایران و مقاومت را در مقابل توقف حمایت مالی از تروریست‌ها در سوریه و نیز کمک‌های میلیارد دلاری برای بازسازی این کشور قطع کنند.

بر اساس گزارش «الاخبار»، نصرالله افزود که این پیشنهاد دو بار در زمان «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان و نیز «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه کنونی این کشور ارائه شده است و این حاکی از آن است که اصل نبرد «هدف قرار دادن مقاومت» است.

وی ادامه داد: قدرت حزب‌الله امروز قویتر شده و این بدان معناست که بیشتر مورد هدف قرار خواهد گرفت؛ آمریکا امروز معتقد است که حزب‌الله، پروژه‌اش در کل منطقه را تهدید می‌کند، ما مجموعه پیروزی‌هایی داریم و این آمریکا و متحدان آن را تهدید می‌کند به همین دلیل سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس با امکانات سرسام‌آور، ابزارهای کثیف و نیز قدرت رسانه‌ای بالا اقدام به مداخله می‌کنند.

وی به ماجرای بازداشت سعد الحریری در عربستان هم اشاره کرد و گفت: سعودی‌ها با بازداشت سعد الحریری و مجبور کردن او به استعفا سعی کردند دولت لبنان را منحل کنند زیرا آنها می‌خواهند حزب‌الله را از دولت اخراج کنند؛ اگر قدرت سوق دادن کشور به سمت جنگ داخلی داشتند، حتما این کار را می‌کردند؛ پروژه عربستان هل دادن دولت به سمت درگیری با مقاومت است.

کد خبر: 917873

وب گردی

وب گردی