اولین قدم در حمایت از کالای ایرانی استفاده مسئولان از خودروی داخلی است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم ترین مسائل در تحقق حمایت از کالای ایرانی، ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری در عرصه تولید کالای ایرانی، انجام برند سازی و تبلیغات و بازاریابی در داخل و خارج ازکشور است.

شهاب الدین بی مقدار نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار سال 97 درباره حمایت از کالای ایرانی به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: اولین قدم در تحقق شعارامسال حضور واقعی مردم در این عرصه است . یعنی تا وقتی که مردم از کالای ایرانی استفاده نکنند هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.
وی اذعان کرد: مورد بعدی در این راستا جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است، دراین عرصه هم مسئولان وهم مردم باید پیشقدم شده و هریک وظایف خود را به خوبی انجام دهند. مسئولان از ورود کالای قاچاق جلوگیری کنند و مردم از خرید کالای قاچاق خودداری کنند.
شهاب الدین بی مقدار گفت: یکی از مهم ترین مسائل در این زمینه ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری در عرصه تولید کالای ایرانی، انجام برند سازی برای کالاها و انجام بازاریابی نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز مطرح است. این موارد نقش مهمی در راستای تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی را دارد. به نحوی که اگر این موارد به درستی انجام شوند مردم سراغ کالای خارجی نخواهند رفت و از کالای ایرانی حمایت می کنند.
وی اظهار داشت: در این زمینه تولید کنندگان نیز نقش مهمی ایفا می کنند، آنها باید با رعایت استاندارد های لازم، کالای با کیفیت تولید کرده و به بازار عرضه کنند. تا مردم به جای خرید کالای خارجی به خرید کالای ایرانی گرایش داشته باشند.
مسئله مهم بعدی که نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد مسئله تسهیلات بانکی برای تولید کنندگان و صاحبان حرفه بود، وی در این باره گفت: از نظر من مسئله تسهیلات بانکی و سود آنها در کشور های صاحب نام بسیار پایین تر از نرخ تسهیلات در نظام بانکداری ایران، که بازپرداخت آن مبلغی در حدود 20 تا 25 درصد است، تعیین شده است.نرخ بازپرداخت تسهیلات برای تولید کنندگان در ایران هیچ انگیزه ای برای تولید کننده ایجاد نمی کند تا با استفاده از تسهیلات اقدام به تولید کند. نکته مهم این جاست که این مبالغ در کشور های نظیر چین و ترکیه بسیار پایین تر از ارقام تسهیلات در کشور ما می باشد.
وی تصریح کرد: ما ضمن اینکه باید به خریدکالای داخلی اهتمام داشته باشیم. ما باید در کشور برای حمایت از کالای ایرانی مانند ترکیه که در این زمینه موفق بود، عمل کنیم. در ترکیه و در زمان ریاست جمهوری تورگوت اوزال قانونی تصویب شد که براساس آن قرار شد از ورود کالای خارجی به ترکیه عوارض اخذ شده و به صادرات کالا از ترکیه پاداش و تشویقی تعلق گیرد. همین سیاست ترکیه را در زمینه صادرات به موفقیت رساند. ما هم باید از واردات به کشورعوارض بالا بگیریم و عوارض را تحت عنوان تسهیلات به تولید کنندگان و صادرکنندگان ارائه کنیم.
بی مقدار در مورد مسئله کالای قاچاق و ورود آن به کشورازمبادی ورودی غیرقانونی گفت: این مبادی باید شناسایی و بسته شود تا مانع از ورود کالای قاچاق به کشور شود. برخی اسکله ها در کشور وجود دارد که می گویند مالک ندارد در صورتی که روزانه از آنجا مقادیر زیادی کالای قاچاق وارد می شود. تمامی کالا ها از گمرک وارد شود و حتی با فروشندگان این کالا ها در بازار داخلی نیز برخورد شود.
وی گفت: در صورت اجرای موارد بالا تولید کنندگان تشویق شده و با انگیزه به تولید کالای ایرانی می پردازند.دولت هم باید تسهیلاتی ایجاد کند تا مردم و مصرف کنندگان نیز به حمایت از کالای ایرانی تشویق شوند.

وی در پایان در خصوص نمایشی یا واقعی بودن ابلاغ دستور معاون اول رئیس جمهور در خصوص منع استفاده از کالاهای خارجی به جای کالای ایرانی گفت: این دستور نمایشی نیست بلکه باید اجرایی شود ولی متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است. اولین قدم در حمایت از کالای ایرانی استفاده مسئولان از خودروهای داخلی به جای خودروهای خارجی است. این یکی از مهم ترین کارها در زمینه حمایت از کلای ایرانی است.

305

کد خبر: 917892

وب گردی

وب گردی