تلاش اتاق بازرگانی برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی/ اهدای جوایز، تولیدکنندگان را ترغیب به   تولید کالاى با کیفیت مى کند

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از وظایف اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تلاش برای تولید کالاهای باکیفیت است.

علاء میرمحمدصادقی، نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به عوامل تاثیرگذار در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دوران قبل و بعد از انقلاب علاقه و تقاضای کاذب در مصرف کالای خارجی بین مردم ایجاد شد بنابراین در ابتدا باید اقدام به تغییر فرهنگ کشور کرد.

او با تاکید بر پایین بودن کیفیت کالاهای ایرانی گفت: تولیدکنندگان کالاهای ایرانی در رقابت، قیمت ارزان را جایگزین کیفیت کالا کردند و به جای آنکه کیفیت را در رقابت در دستور کار قرار دهند بیشتر توجه خود را بر تولید کالای ارزان گذاشتند که این موضوع مورد استقبال مردم قرار گرفت.

میر محمدصادقی افزود: خارجی ها اقدام به تبلیغات گسترده برای مرغوبیت کالاهای خود کردند و مردم عادت کردند تا با تفکر بالا بودن کیفیت کالاهای خارجی، آنها را خریداری کنند که این امر باعث شد تا خرید کالاهای خارجی جایگزین کالاهای ایرانی شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اقداماتی که باید جهت تغییر نگرش مردم در دستور کار قرار گیرد، گفت: در صورتی که به دنبال تغییر و تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی هستیم باید رسانه ها، را دیو و تلویزیون وارد میدان شوند تا از این طریق تولیدکنندگان تشویق به افزایش کیفیت کالاهای خود شوند.

به گفته او، یکی از وظایف اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تلاش برای تولید کالاهای باکیفیت است.

میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه باید جوایزی برای تولیدکنندگان نمونه در نظر گرفته شود، گفت: یک سری از جوایز به صادرکنندگان نمونه تعلق دارد که این مورد باید به تولیدکنندگانی که کالای باکیفیت تولید می کنند هم اختصاص یابد چراکه این امر باعث ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان و تشویق برای تولید کالاهاى باکیفیت خواهد شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: در صورتی که جوایزی برای تولیدکنندگان کالاهای باکیفیت در نظر گرفته شود به طور حتم تا پایان سال 97 شاهد تحقق شعار مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری خواهیم بود.

او با بیان اینکه در اتاق بازرگانی اقداماتی را در دستور کار قرار می دهیم تا ضمن ایجاد مسابقه و رقابت بین تولیدکنندگان، زمینه تولید کالاهای مرغوب فراهم شود، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مردم و تمام سازمان ها تلاش خود را برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی به کار گیرند، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، اتحادیه ها، تشکل های صنفی و ... باید بر روی این مساله تبلیغ کنند تا از این طریق مصرف کالای خارجی بی ارزش و کالای ایرانی جایگزین این کالاها شود.

میرمحمدصادقی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز مبنی بر نقش بانک ها در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: بانک ها باید تسهیلات بیشتری را برای تولیدکنندگانی که کالای مرغوب تولید می کنند در نظر بگیرند، برای مثال در حال حاضر کسانی که تمایل به دریافت وام دارند و از وثیقه بیشتری برخوردارند نسبت به سایرین از امتیاز بیشتری برخوردار هستند اما باید برای تحقق شعار سال 97 این نکته را در دستور کار قرار دهند تا تولیدکننده ای که کالای باکیفیت تولید می کند و جایزه تولید کالای با کیفیت را دریافت کرده نسبت به دیگر تولیدکنندگان از امتیاز بیشتری برای دریافت و بازپرداخت وام برخوردار باشد.

401

کد خبر: 917938

وب گردی

وب گردی