تند باد در راه آذربایجان غربی است

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد شدید با سرعت ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر برساعت توام با گرد و خاک روز پنجشنبه در اکثر شهرهای استان پیش بینی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حبیب عبدلی با بیان اینکه بررسی تحلیلی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از روز پنجشنبه ۹ فروردین سال جاری سامانه بارشی وارد استان می شود و تا روز جمعه در استان حاکم است افزود: وزش باد در شمال استان نسبت به مرکز استان بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این وزش باد درمقایسه با تندباد چند روز گذشته که تا ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت آرامتر است عنوان کرد: از اواخر وقت روز پنجشنبه بارندگی جایگزین وزش باد خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه هم استانی های در زمان تندباد از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند اضافه کرد: بیماران تنفسی از ماسک های بهداشتی استفاده و رانندگان با سرعت مطمئنه در پیچ ها حرکت کنند.

عبدلی با بیان اینکه همشهریان نسبت به تنظیم لوله های دودکش ساختمان مبادرت کنند افزود: رانندگان از توقف خودرو در نزدیکی ساختمانهای نیمه کاره بدلیل فروریختن اشیاء از ساختمان خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی همچنین با هشدار نسبت به وقوع آتش سوزی گفت: مردم از روشن کردن آتش در فضاهای سبز، پارک ها و طبیعت خارج از شهر به دلیل وزش باد و انتشار آتش سوزی ممانعت کنند.

901

کد خبر: 918030

وب گردی

وب گردی