نولان برای نخستین بار به کن می رود

کریستوفر نولان با معرفی «۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی» در پنجاهمین سال ساخته شدن این فیلم، برای نخستین بار به کن می رود.

به گزارش ایسکانیوز، جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ شاهد اولین اکران جهانی نسخه بازسازی شده و ۷۰ میلی‌متری از شاهکاری است که سال ۱۹۶۸ ساخته شده است.

کریستوفر نولان امسال برای نخستین بار به کن می‌رود تا به معرفی فیلم «۲۰۰۱: یک اویسه فضایی» بپردازد.

این کارگردان برای گرامیداشت پنجاهمین سال ساخته شدن شاهکار استنلی کوبریک و معرفی این نسخه بازسازی شده و ۷۰ میلی‌متری به کن می‌رود.

نمایش این فیلم روز شنبه ۱۲ ماه می با حضور خانواده کوبریک در کن انجام می‌شود که کاترینا کوبریک دختر وی و جان هارلان همکار تهیه‌کننده قدیمی کوبریک از جمله آنها هستند.

نولان در این باره گفت: یکی از نخستین خاطراتی که از سینما دارم دیدن همین فیلم در نسخه ۷۰ میلی‌متری در سینمای میدان لستر در لندن با پدرم بود. نمایش نسخه جدید این فیلم فرصتی برای نسل جوان خواهد بود تا با شاهکار کوبریک از این زاویه آشنا شوند.

این نسخه بازسازی شده برای نخستین بار با عناصر جدید چاپی از نگاتیو اوریجینال دوربین و بدون استفاده ‌از امکانات دیجیتال و بدون هر نوع تدوین بازنگری کننده در اصل اثر، فراهم شده است.

تیری فرمو گرامیداشت پنجاهمین سال ساخته شدن این فیلم را افتخاری برای جشنواره فیلم کن دانست و حضور نولان را برای زدن پلی با ارزش بین گذشته و حال تجلیل کرد و گفت این نشان دهنده این است که بدون سینما، تاریخی هم نمی‌داشتیم.

دختر کوبریک نیز در این باره گفت اگر استنلی کوبریک امروز زنده بود قطعا می‌توانستیم ببینیم که فیلم‌های کریستوفر نولان را تحسین می‌کرد.

نولان یکشنبه ۱۳ می نیز در یک مسترکلاس شرکت می‌کند و درباره فیلمسازی خودش که جوایز متعددی کسب کرده و نیز احساسش درباره این اثر کوبریک صحبت می‌کند.

این نسخه در شماری از سینماهای آمریکا از ۱۸ ماه می ۲۰۱۸ اکران خواهد شد.

منبع: مهر

503

کد خبر: 918113

وب گردی

وب گردی