پرداخت ۱۹ هزار میلیارد تسهیلات/ پرونده طرح رونق تولید در سال ۹۶ بسته شد

پرونده طرح رونق تولید در سال ۱۳۹۶ نیز با پرداخت اعتباری معادل ۱۸ هزار میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان به ۴۲ هزار و ۴۰۵ بنگاه تولیدی، بسته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در سال گذشته طرح رونق تولید اقتصادی با پرداخت تسهیلاتی معادل ۱۷ هزار میلیارد تومان به ۲۴ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری نیز این طرح به عنوان مکمل طرح قبلی در جهت پرداخت تسهیلات به ۳۰ هزار واحد تولیدی مدنظر قرار گرفته است. در طرحی که قرار شد با عنوان رونق تولید اقتصادی در سال جاری مدنظر قرار گیرد ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به ۱۰ هزار واحد صنعتی در راستای بهبود وضعیت فعلی تعریف شد.

بر اساس این گزارش، تا پایان سال ۱۳۹۶ و در قالب طرح رونق تولید ۴۲ هزار و ۴۰۵ بنگاه تولیدی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد به ۲۷ هزار و ۹۳۸ واحد تولیدی مبلغی معادل ۱۸ هزار میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان پرداخت شده است. طرحی که در آن واحدهای تولیدی و صنعتی استان‌های تهران، اصفهان و البرز به ترتیب بیشترین و واحدهای تولیدی استان‌های کرمان، خراسان شمالی و ایلام به ترتیب کمترین میزان تسهیلات در طرح رونق تولید را تا پایان سال ۱۳۹۶ دریافت کردند.

در مورد میزان پرداخت تسهیلات در طرح رونق تولید به استان‌هایی است که بیشترین و کمترین میزان تسهیلات به واحدهای تولید آنها پرداخت شده است باید خاطرنشان کرد که واحدهای تولیدی استان تهران رقمی معادل ۲۵۷۰ میلیون تومان، واحدهای تولیدی استان اصفهان رقمی معادل ۱۷۳۰ میلیون تومان و واحدهای تولیدی استان البرز رقمی معادل یک هزار میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

اما استان‌های کرمان، خراسان شمالی و ایلام به ترتیب کمترین میزان تسهیلات پرداختی را بین واحدهای تولیدی در بین استان‌های کشور تا پایان سال ۱۳۹۶ به خود اختصاص دادند. ۴۲۷ واحد تولیدی و صنعتی جنوب کرمان ۴۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان، ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی استان خراسان شمالی ۴۹ میلیارد ۷۰۴ میلیون تومان و ۳۷۸ واحد تولیدی و صنعتی استان ایلام ۸۲ میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان تسهیلات بانکی در طرح رونق تولید دریافت کردند.

در ذیل جدول مربوط به گزارش تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های کوچک و متوسط در قالب طرح رونق تولید از ابتدای سال تا پایان سال ۱۳۹۶ آمده است.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 918136

وب گردی

وب گردی