شرفی: واردات بی رویه فریاد تولیدکنندگان را درآورده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس سال 97 را متفاوت با سالهای گذشته اعلام کرد و گفت: امسال مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید ملی تاکید کرده اند و مسوولان باید هوشیار باشند که گامی در جهت تضعیف تولید ملی برندارند.

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با تاکید بر اینکه ادغام وزارتخانه با توجه به سنخیت کاری که با هم دارند قابل تعریف است گفت: بحث تولید و تجارت دو مقوله کنار هم هستند و هنگامی که تولید صورت می گیرد باید به فکر صادرات آن باشیم یا برای تنظیم بازار به فکر واردات کالاهای مورد نیاز باشیم؛ در این صورت وزارت صنعت، معدن و تجارت یک دستگاه هماهنگ است و نیازی به تفکیک ندارد.

وی ادغام وزارتخانه های غیر مرتبط را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و گفت: هنگامی که وزارتخانه ای مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ سنخیتی با هم ندارند و دایم باعث می شوند که یک وزیر به خاطر دلایل گوناگون به مجلس فراخوانده شود، نه تنها ادغام آنها اشتباه بوده بلکه تفکیک آنها نیز منطقی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس ،منطقه عمل و مسوولیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن وتجارت از یک هماهنگی برخوردار هستند؛ بدین معنا که هر آنچه تولید کننده عرضه می کند، باید در نتیجه هماهنگی با همین وزارتخانه به بازار عرضه شود. این در حالی است که اگر وزارتخانه را تفکیک کنیم، در عمل تولیدکننده و محصولاتش را درگیر وزارتخانه دیگری کرده ایم و تولیدکننده مانند توپ بین دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن پاس کاری می شود.

وی با اشاره به واردات بی رویه و قاچاق کالا که فریاد تولیدکنندگان را درآورده است گفت: به جای آنکه مانع قاچاق از مبادی قانونی و غیرقانونی بشویم، می خواهیم وزارت بازرگانی را ایجاد کنیم تا قاچاق به صورت قانونی وارد شود و همین کالایی که امروزه قاچاق است، فردا از دستگاههای رسمی وارد شود.

شرفی مسوولیت وزارت بازرگانی را مصرف کننده محور دانست و گفت: وزارت بازرگانی منتظر بهانه است تا هر کالایی با کمبود رو به رو شد، وارد کند. این در حالی است که بارها شاهد بوده ایم واردات بیش از نیاز صورت گرفته و تولیدکنندگان داخلی را به زمین زده است.

وی قوای سه گانه را مخاطب قرار داد و گفت: وظیفه همه ما حمایت از تولید ملی است در حالی که ایجاد وزارتخانه ای با محوریت بازرگانی در حالی که کالایی برای صادارت نداریم، واردات محور خواهد بود که کمر تولیدکننده را می شکند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را خودزنی توصیف کرد و گفت: در شرایطی که مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید ملی تاکید کرده اند ، دلیلی ندارد بخش بازرگانی را تقویت کنیم تا صنعت، کشاورزی و معدن قربانی سودجویی واردات شود.

301

کد خبر: 918167

وب گردی

وب گردی