کارخانه خودروسازی خزر و خط آهن آستارا – آستارا افتتاح شد

کارخانه تولید مشترک خودروایران و جمهوری آذربایجان(خزر) و خط آهن آستارا – آستارا در مراسمی با حضور حجت الاسلام حسن روحانی و الهام علی اف افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، کارخانه تولید مشترک خودروایران و جمهوری آذربایجان(خزر) در منطقه نفت چالا با ظرفیت سالانه ۱۰‌ هزار دستگاه برای تولید پنج مدل خودروی سواری و خط آهن آستارا-آستارا روز پنجشنبه در مراسمی در همایش اقتصادی تجاری، با حضور «حجت الاسلام حسن روحانی» و «الهام علی اف» روسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد.

در مرحله نخست قرار است محصولات خانواده دنا شامل دنا و دناپلاس در جمهوری آذربایجان تولید شود.

خط تولید محصولات ایران خودرو در سایت جمهوری آذربایجان در فاز ابتدایی باظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار دستگاه آغاز بکار می کند که با توسعه، ظرفیت آن به ۱۵ هزار دستگاه در سال می رسد.
محصولات تولیدی در سایت جمهوری آذربایجان به کشورهای مشترک المنافع که قرارداد ترجیحی میان آنها اجرامی شود، صادر خواهدشد. در این پایگاه تولیدی فناوری های مدرن، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته به کار گرفته شده است.

همچنین در این همایش، از طریق ویدئو کنفرانس خط آهن آستارا – آستارا افتتاح شد.

اتصال خط آهن آستارا – آستارا به کشورهای اروپایی، تحول بزرگی در منطقه ایجاد می کند و پس از اتصال این خط ریلی به رشت و احداث و تکمیل راه آهن رشت – آستارا کریدور ریلی شمال و جنوب ایران فعال خواهد شد.

303

کد خبر: 918168

وب گردی

وب گردی