آغاز تلاش جزایر فارو برای حضور مستقل در المپیک

کشور جزایر فارو تلاش خود را برای حضور مستقل در بازی‌های المپیک آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، جزایر فارو منطقه‌ای خودمختار در اروپا و درون پادشاهی دانمارک با جمعیت تقریباً 50 هزار نفر است. این کشور از زمان برگزاری پارالمپیک از سال 1984 همواره به عنوان یک کشور مستقل در این بازی‌ها شرکت کرده، اما هنوز نتوانسته تجربه حضور مستقل در المپیک را داشته باشد، چرا که ورزشکارانش زیر پرچم دانمارک به ادوار مختلف المپیک اعزام شده‌اند.

«جان هستوی» معاون کمیته المپیک جزایر فارو در این باره گفت: معتقدیم یک پرونده قوی برای به رسمیت شناخته شدن در المپیک هستیم. می‌خواهیم فرصت رقابت زیر پرچم خودمان را در المپیک داشته باشیم.

وی افزود: استدلال ما فراتر از ورزش است. برای مثال ما به لحاظ جغرافیایی به اسکاتلند، ایسلند و نروژ نزدیک‌تر از دانمارک هستیم. زبان خودمان را داریم و همه مسائل کلیدی از جمله ماهیگیری، آموزش، مالیات و تجارت را کنترل می‌کنیم. از سوی سازمان‌های بین‌المللی از جمله یونسکو و سازمان بین‌المللی دریایی شناخته شده‌ایم و معتقدیم پرونده محکمی برای ورود جزایر فارو به المپیک وجود دارد.

جزایر فارو با وجود آنکه هزار کیلومتر با دانمارک فاصله دارد، اما از 1948 به بعد با این کشور ارتباط داشته است. کنفدراسیون ورزش‌های جزایر فارو در سال 19398 به راه افتاد و کمیته المپیک این کشور نیز در سال 1982 تاسیس شد.

مسئولان این کشور معتقدند که می‌توانند بدون دریافت بودجه از دانمارک، ورزش خود را ادامه دهند. این در حالی است که فقط 8 فدراسیون به نام‌های تیراندازی با کمان، بدمینتون، فوتبال، هندبال، جودو، شنا، تنیس روی میز و والیبال در جزایر فارو فعالیت می‌کنند.

602

کد خبر: 918192

وب گردی

وب گردی