بازدید بیش از 218 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان، گفت: از 27 اسفندماه پارسال تا هشتم فروردین ماه امسال شاهد بازدید بیش از 218 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان بودیم.

به گزارش ایسکانیوز، یحیی رحمتی با بیان اینکه هشتم فروردین‌ماه امسال شاهد بازدید 38 هزار و 868 نفر گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان، از جمله جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دست‌ساز بودیم، افزود: از 27 اسفندماه پارسال تا هشتم فروردین‌ماه امسال 218 هزار و 71 گردشگر و مسافر نوروزی از این جاذبه‌ها بازدید به عمل آورده‌اند.

وی با بیان اینکه گنبد تاریخی سلطانیه به‌عنوان قلب تپنده گردشگری استان زنجان از 27 اسفندماه پارسال تا هشتم فروردین‌ماه امسال میزبان 40 هزار گردشگر و مسافر نوروزی بوده است، تصریح کرد: این گنبد فیروزه‌ای روز گذشته (هشتم فروردین‌ماه) میزبان 5880 گردشگر و مسافر نوروزی بود.

این مسئول با یادآوری اینکه سایر ابنیه‌های تاریخی استان زنجان نیز از گردشگران و مسافران نوروزی میزبانی شایسته‌ای به عمل آوردند، اظهار کرد: موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان دیروز پذیرای 3025 بازدیدکننده بود تا مجموع کسانی که از این موزه تاریخی بازدید به عمل آوردند به 19 هزار و 320 نفر برسد.

رحمتی در ادامه از بازدید 1298 نفر از غار زیبای کتله‌خور طی روز گذشته خبر داد و با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین غار خشکی جهان از 27 اسفندماه پارسال تا هشتم فروردین‌ماه امسال پذیرای 7720 گردشگر و مسافر نوروزی بود، ادامه داد: موزه مردان‌نمکی را نیز باید جزو پربازدیدهای زنجان نامید که دیروز (هشتم فروردین‌ماه) پذیرای 2050 مسافر نوروزی و گردشگر بود، این مجموعه نیز از ابتدای طرح نوروزی در استان از 13 هزار و 226 نفر استقبال کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه بحث نظارت‌ها توسط ستاد اجرایی خدمات سفر استان با قوت ادامه دارد، از انجام 45 مورد بازدید نظارتی در روز هشتم فروردین‌ماه خبر داد و با یادآوری اینکه مجموع بازدیدها از آغاز سفرهای نوروزی تا روز گذشته 525 مورد بوده است، خاطرنشان کرد: در هشتمین روز از سال جدید شاهد اقامت 7155 نفر در استان زنجان بودیم، این در حالی است که مجموع اقامت‌ها در استان از آغاز سفرهای نوروزی تا دیروز بالغ بر 52 هزار و 107 نفر بوده است.

منبع: ایسنا

901

کد خبر: 918232

وب گردی

وب گردی